Robotica matrix

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 211

Robotica matrix

Afbeelding

Bovenstaande opgave probeer ik op te lossen echter heb ik niet een idee hoe te beginnen. Het is me duidelijk dat ik aan de hand van de gegeven matrix moet bepalen wat de hoeken zijn van de manipulator. Echter hoe dit aan te pakken? Had zelf het volgende idee na het lezen van deze tekst in het boek. Wat (zoals ik het begrijp) erop neer komt dat de matrix bij een transformatie altijd in een bepaalde vorm is, in dit voorbeeld zoals weergegeven wordt bij (4.7). Aan de hand hiervan wordt in het boek een aantal vergelijkingen opgesteld en deze vervolgens opgelost. Echter vraag ik me af hoe deze transformatiematrix eruit moet komen te zien waaraan ik in deze situatie de gegeven matrix moet gelijkstellen.

Nb: Moet zeggen dat er in het boek gesproken wordt over het oplossen van opgaven op algebraïsche en geometrische manier. Bij de opgave wordt niet gesproken over de op te lossen manier dus hier heb ik alle vrijheid in..

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Robotica matrix

Iemand die hier een handje kan toesteken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer