Temperatuur straalmotor

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer

Temperatuur straalmotor

hallo,

ik heb een vraag.

hoe warm kan een straalmotor zijn?

ik heb er nog 1.

zou het door de romp van een vliegtuig branden? of alleen daar binnen verwarmen?

ik hoop dat ik eens antwoord op die vragen krijg..

groetjes maira[/quote]

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Temperatuur straalmotor

De temperatuur binnen de verbrandingskamer van een straalmotor is enkele duizenden graden celcius. De binnenkant van deze kamer is dan ook bedekt met een speciale stof die hittewerend is.

Het grootste deel van het vliegtuig is gemaakt van aluminium, wat een smeltpunt heeft van 660 graden celcius.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Temperatuur straalmotor

Maar de buitenkant van een straalmotor (ik neem aan dat je het over het formaat hebt wat onder verkeersvliegtuigen hangt?) lijkt mij niet zo warm. Tijdens de vlucht heb je 800 km/u koelende lucht langs de motor stromen.. en daar komt bij dat het allemaal motoren zijn die een fors percentage van de ingenomen lucht om de motor heen leiden en zo de buitenkant dus koel houden.

Een motor in zijn geheel lijkt mij niet warm genoeg om door de huid van een dergelijk vliegtuig heen te smelten. De lucht die er aan de achterkant uit komt.. durf ik niet te zeggen.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer