“lhc kan de zon vernietigen”

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

“LHC kan de zon vernietigen”


Het Large Hadron Collider-project heeft veel voorstanders, maar ook een groep tegenstanders. Tegenstanders die bang zijn dat de aarde wordt vernietigd door de deeltjesversneller. In een interview met het blog Notepad onthult professor Otto Rössler dat hij niet alleen bang is dat de aarde wordt vernietigd. Ook de zon kan het haasje zijn.Een blogger van Notepad – een anti-LHC blog – reisde naar Duitsland om met professor Rössler te spreken. De professor is misschien wel de beroemdste anti-LHC-profeet. De 77-jarige man deed uit de boeken hoe de Large Hadron Collider ieders leven op een negatieve manier kan beïnvloeden.


...


Lees verder: http://www.scientias.nl/lhc-kan-de-zon-vernietigen/5890


Bron: Scientias.nl

Berichten: 142

Re:

Man, het is toch super duidelijk dat dit ontzettende onzin is?

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re:

Rössler is inderdaad een ontzettende crackpot, waar het om de LHC gaat.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 382

Re:

Als die minizwartegaten er daadwerkelijk waren, dan had men allang het bestaan ervan waargenomen, ook hier in de atmosfeer. Als die zwarte gaten er zijn, dan kunnen zal er geen verschil moeten zijn tussen het moment, van in de LHC zijn en in de kern. Zoals het artikel beweert, gebeurd er eigenlijk iets magisch zodra het zwarte gat in de kern van de aarde komt, maar dat is niet zo. Daarnaast heeft hij verder geen enkel concreet bewijs voor het bestaan van deze zwarte gaten!


Kortweg: 'Humbug!'
Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.

Berichten: 111

Re:

Wordt dit serieus bij wetenschappelijk nieuws geplaatst? :eusa_whistle:

Berichten: 49

Re:

Die zwarte gaten vervallen toch? En als hij niet vervalt, duurt het een paar miljoen jaar voordat hij uiteindelijk groot genoeg is om de aarde op te slurpen, want elk molecuul dat hij opzuigt moet als het ware tegen hem aan botsen omdat de massa van dat zwarte gat nihil is en bijna geen aantrekkingskracht heeft.

Ik snap niet waar hij zich zorgen over maakt.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re:

Wordt dit serieus bij wetenschappelijk nieuws geplaatst? :eusa_whistle:


Nee ](*,)

Berichten: 73

Re:

Hoe kleiner een zwart gat, hoe sneller hij 'verdampt'. Dus zelfs al zouden er minizwarte gaten onstaan in de LHC dan zijn die ook binnen luttele nanoseconden weer verdwenen. Mogelijk zelfs zo snel dat de geleerden daar ze niet eens detecteren. Het bestaan van zulke minizwarte gaten is slechts een hypothese van de beste man.

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re:

Het verdampen van zwarte gaten is ook slechts een hypothese.

Dus de ene hypothese onderuithalen met een andere hypothese vind ik niet zo een krachtig argument.


Maar ik maak me ook geen zorgen hoor.

Als er dagelijks botsingen met dezelfde of hogere energie toestanden plaatsvinden in de atmosfeer dan heeft het argument dat de maan of de zon opgeslokt kunnen worden ook weinig zin.

Als al die zwarte gaatjes de ruimte ingeslingerd worden (het argument dat de "atmosferische" zwarte gaten minder gevaarlijk zijn) zou de kans dat die op de maan of zon terecht komen juist veel groter moeten zijn.

Naar mijn weten hebben we nog steeds een maan en zon.
Minder dan niks is onmogelijk.

De enige uitzondering op deze regel is mijn salaris.

Berichten: 2.504

Re:

Waar is Nikolai Tesla als je hem nodig hebt :eusa_whistle:
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Reageer