Batch en subdirectories

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Batch en subdirectories

Ik heb (in Windows XP) een directory met daarin een heleboel subdirectories. In elke subdirectory bevinden zich een of meerdere bestanden van een bepaald type. Nu wil ik al die betreffende bestanden uit al die subdirectories verplaatsen uit de subdirectory naar de erboven liggende hoofddirectory.

Omdat het zoveel subdirectories zijn, voel ik er niets voor om handmatig al die bestanden van dat bepaalde type te verplaatsen naar de erboven liggende hoofddirectory. Hier wil ik dus graag een batch bestand voor gebruiken. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik via een loop elke subdirectory kan benaderen, zonder dat ik van tevoren de naam van de subdirectories weet? Bij toeval bestaan de namen van de subdirectories uit cijfers, maar dat terzijde.

Ik wil dus iets als hieronder:

Code: Selecteer alles

for alle_subdirectories do

cd subdir1

move *.ext ..\

cd..

goto volgende_subdir

end for

echo klaar
Wanneer er een oplossing is waarbij gebruik wordt gemaakt van de eigenschap dat de naam van alle subdirectories uit cijfers bestaat, is het handig om te weten dat er die getallen willekeurig zijn gekozen. Er zijn bijvoorbeeld subdirs met de naam 100004 en 100006, maar er is bijvoorbeeld geen subdir met de naam 100005. Om te voorkomen dat de batch fout loopt, moet er dus iets met errorlevel gedaan worden.

Wie kan mij helpen?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Batch en subdirectories

If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Reageer