At neptunus een planeet op?

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 382

At neptunus een planeet op?

Hoe kan Neptunus zo zwaar zijn, terwijl hij in de buitenwijken van ons zonnestelsel rondzwerft? Mogelijk is de gasreus dichter bij de zon gevormd en daarna uit zijn baan geknikkerd. Tijdens zijn reis slokte hij alles wat hij tegenkwam op – misschien zelfs een planeet groter dan de aarde.


Neptunes vertoont een paar vage trekjes in dit artikel wordt een deel verklaard.


Bron: Kennislink
Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.

Gebruikersavatar
Berichten: 20

Re: At neptunus een planeet op?

Arme Triton. Zou wel spectaculair beeld zijn om te zien hoe een maan door z'n planeet wordt opgeslokt.

Berichten: 382

Re: At neptunus een planeet op?

Arme Triton. Zou wel spectaculair beeld zijn om te zien hoe een maan door z'n planeet wordt opgeslokt.


Even een quot'je uit de tekst:


Over honderd miljoen jaar zal het achteruitdraaiende maantje door de zwaartekracht van Neptunus neerstorten op het kalme, blauwe oppervlak van de reuzenplaneet.


Daar ben jij waarschijnlijk niet meer bij! :eusa_whistle:

Titron is helemaal niet zo bijzonder, hij is een van de vele objecten die ooit uit de kuipergordel gestoten zijn! Dit gebeurd meestal doordat twee objecten in de kuipergordel met elkaar botsen, waardoor een van de twee 'ons zonnestelsel' wordt ingeslingerd. Deze objecten worden vaak meteorieten genoemd. Overigens, er vliegen dagelijks duizenden meteorieten richting aarde, maar het merendeel is heel klein of verdampt al in de dampkring.
Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.

Gebruikersavatar
Berichten: 20

Re: At neptunus een planeet op?

Ik snap dat ik dat niet meer zal mee maken xD


Toch vind ik het ergens zonde. Het is de grootste maan van Neptunus en ik vind hem wel best wel mooi in vergelijking met andere manen...


Denken jullie niet dat er grote brokstukken kunnen ontsnappen aan Neptunus' zwaartekracht en zich richting de Aarde zullen gaan bewegen? Dat zou misschien nog wel voor problemen kunnen zorgen. Wat denken jullie?

Berichten: 389

Re: At neptunus een planeet op?

Toch vind ik het ergens zonde. Het is de grootste maan van Neptunus en ik vind hem wel best wel mooi in vergelijking met andere manen...
Wie weet onstaat er dan iets anders? Een botsing van een object zo groot als mars met de aarde heeft onze maan gevormd. Misschien ontstaat er dan een nieuwe toffe maan bij neptunus?

Gebruikersavatar
Berichten: 20

Re: At neptunus een planeet op?

Misschien wel een maan zoals Titan, want Triton bestaat uit bevroren stikstof en Neptunus heeft waterstof, helium en methaan. Daar kan best wel een leuke atmosfeer uit ontstaan.

Berichten: 369

Re: At neptunus een planeet op?

Daar ben jij waarschijnlijk niet meer bij! :eusa_whistle:

Waarom niet? Volgens geleerde Ray Kurzweil zou Mark er best bij kunnen zijn, evenals jij en ik.

Rond 2025 groeit onze levensverwachting ieder jaar met 1 jaar

Volgens o.a. Ray Kurzweil zet de groei van de medische wetenschap door tot onze levensverwachting jaarlijks met 1 jaar toeneemt in 2025. Dat betekent dat je niet dood gaat, mits je met de nieuwste technieken behandeld wordt en niet onder een (door waterstof aangedreven) bus terecht komt.


Nieuwe technieken als het herprogrammeren van onze genen, zoals het uitschakelen van het verouderingsgen en de vetopnamegen zullen ons gezonder maken. Later zullen er miniscule robotjes (nanobots) in ons lichaam wonen om ons gezond te houden. De medische wetenschap zal zover doorontwikkelen dat we niet meer dood zullen gaan door ouderdom of ziekte.


(...)


Uiteraard zijn er ook wetenschappers die zeggen dat het mensenlichaam niet gemaakt is om ouder te worden dan 150 jaar (wat natuurlijk al behoorlijk oud is). Niet iedereen is het erover eens dat we ooit onsterfelijk kunnen worden. Toch is het duidelijk dat we veel ouder zullen worden dan de 85 jaar die nu wordt geschat. Deze schattingen worden namelijk gemaakt op basis van de huidige medische wetenschap. De wereld ziet er compleet anders uit over 20 tot 30, laat staan 50 jaar.

Uit: http://www.sochicken.nl/jezelf/onsterfelij...wige_leven.html
Onzekerheid is de enige zekerheid die het leven te bieden heeft - leef daar naar!

Reageer