Enquete thesis over wetenschapsvoorlichting

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 125

Enquete thesis over wetenschapsvoorlichting

Beste forummers!

Zoals zovele studenten ben ook ik dit jaar bezig met een thesis. Deze thesis handelt over wetenschapsvoorlichting. Misschien heb je wel even tijd om wat vraagjes in te vullen over wetenschap en de communicatie daarrond? De vragenlijst bestaat uit een 24-tal vragen en duurt doorgaans minder dan een half uurtje. Ik richt me naar personen die hoofdzakelijk verblijven binnen de Vlaamse Gemeenschap (alle leeftijden, opleidingen, beroepen,...).

Deze bevraging kadert in het thesisonderzoek dat ik voer voor het behalen van een master in de wijsbegeerte (wetenschapsfilosofie - Vrije Universiteit Brussel).

Deze bevraging gebeurt anoniem! Er wordt nergens gevraagd om je naam in te vullen, dus ik weet ook niet wie er wat geantwoord heeft. Elke deelname betekent echter een grote bijdrage aan de thesis. Je deelname is daarom belangrijk. Alvast bedankt om deelname te overwegen!

Nog vragen, opmerkingen,...? Eén adres: [edit mod Wouter_Masselink: geen e-mail adres plaatsen svp]

De link naar de vraagjes: www.thesistools.com/wetenschapsvraagjes



In overeenstemming met de forumregels: na het thesisonderzoek (eind volgend academiejaar) post ik resultaten.
Alles is relatief...

Gebruikersavatar
Berichten: 125

Re: Enquete thesis over wetenschapsvoorlichting

Was jullie nog even vergeten te vertellen: de enquete loopt tot zaterdag 17 april 2010 (middernacht). Alvast bedankt! Jouw deelname zou een grote hulp zijn.
Alles is relatief...

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Enquete thesis over wetenschapsvoorlichting

Het menselijke wezen is ontwikkeld uit de oudste diersoorten.
Wat wordt hier mee bedoeld?
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 125

Re: Enquete thesis over wetenschapsvoorlichting

Ik stuurde je een pm.
Alles is relatief...

Gebruikersavatar
Berichten: 125

Re: Enquete thesis over wetenschapsvoorlichting

Studentje schreef:Beste forummers!

Zoals zovele studenten ben ook ik dit jaar bezig met een thesis. Deze thesis handelt over wetenschapsvoorlichting. Misschien heb je wel even tijd om wat vraagjes in te vullen over wetenschap en de communicatie daarrond? De vragenlijst bestaat uit een 24-tal vragen en duurt doorgaans minder dan een half uurtje. Ik richt me naar personen die hoofdzakelijk verblijven binnen de Vlaamse Gemeenschap (alle leeftijden, opleidingen, beroepen,...).

Deze bevraging kadert in het thesisonderzoek dat ik voer voor het behalen van een master in de wijsbegeerte (wetenschapsfilosofie - Vrije Universiteit Brussel).

Deze bevraging gebeurt anoniem! Er wordt nergens gevraagd om je naam in te vullen, dus ik weet ook niet wie er wat geantwoord heeft. Elke deelname betekent echter een grote bijdrage aan de thesis. Je deelname is daarom belangrijk. Alvast bedankt om deelname te overwegen!

Nog vragen, opmerkingen,...? Eén adres: [edit mod Wouter_Masselink: geen e-mail adres plaatsen svp]

De link naar de vraagjes: www.thesistools.com/wetenschapsvraagjes



In overeenstemming met de forumregels: na het thesisonderzoek (eind volgend academiejaar) post ik resultaten.
Ja ik heb ook nog wel een vraag. Het is misschien ook interessant voor andere aanwezigen op dit forum, of dat de resultaten van uw vragenlijst na uw conclusie ook bekend zou gemaakt worden.

Over wat het meeste gebruikte bron is om informatie bij te zoeken ( krant , tv?), over wat belangrijk geacht wordt van functie, wat wel of niet als wetenschap wordt beschouwd van het onderdeel biologie, astrologie, sterrenkunde enzo ...

Het is misschien dus interessant om dingen te weten te komen dat we niet wisten. Dat de mensen bepaalde domeinen niet als wetenschappelijk ervaren, of dat ze meer geneigd zijn de krant te lezen als wetenschappelijke bron, of een wetenschappelijk tijdschrift.

Het is misschien ook leuk om er over te praten met verschillende mensen?

Als er natuurlijk niemand op tegen is ](*,) Indien wel kan die persoon altijd van zich laten horen :eusa_whistle:
Mijn Geest. Dat is, de kennis van mijn zin en wil

Gebruikersavatar
Berichten: 125

Re: Enquete thesis over wetenschapsvoorlichting

Via deze weg wil ik iedereen die heeft deelgenomen hartelijk bedanken om de vragenlijst ivm wetenschap in te vullen. De resultaten worden op dit eigenste moment verwerkt. Als ik geslaagd ben zal ik hier zeker resultaten doorgeven (cfr. sharkdude).

(als ik geslaagd ben want: het zou zinloos zijn om hier foute conclusies te komen vertellen... ;) )

Bedankt allemaal!
Alles is relatief...

Reageer