Gemeente belasting onwettelijk gebleken in uk

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1

Gemeente belasting onwettelijk gebleken in uk

Ben zelf een leek op gebied van rechtswetenschappen, maar er zullen vast mensen in deze rubriek aanwezig zijn die hier vanuit een rechtswetenschappelijk oogpunt een mening over hebben en weten in hoeverre de rechtspraak in dit specifieke geval zoals toegepast in Engeland vergelijkbaar is of juist afwijkt van hoe deze wordt toegepast in Nederland.

Wellicht tevens interessant om eens te kijken naar een nieuwe ontwikkeling op dit gebied alhoewel het dusver alleen nog in Engels sprekende landen is toegepast dusver voor zover ik weet.

Alvast wat beeld materiaal waarin stap voor stap uiteen word gezet hoe een zaak wordt gewonnen in Engeland op basis van common law toe te passen in een magistrate court.

Volgens de Lay Advisor die zich berust op de Engelse common law zou er helemaal geen wet bestaan waarin word beschreven dat een burger buiten al de overige belastingen die van kracht zijn ook nog (eventueel onder dwang) gemeente belasting zou moeten betalen.

Zoals gezegd is niet alleen de gehele rechtszaak op beeldmateriaal vast gelegd waarin een vordering van de gemeente aldaar haarfijn ongedaan word gemaakt maar is het filmpje tevens voorzien van voice over commentaar waardoor zoals bij een voetbal wedstrijd het geheel wegens de duidelijke tekst en uitleg zich ook prima zou kunnen lenen voor publieke voorlichting of onderwijs doeleinden.

Uw meningen en commentaar vanuit rechtswetenschappelijk perspectief zou ik zeer op prijs stellen.

ENGLISH FREEMAN IN COURT PART 1 (youtube)

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

ENGLISH FREEMAN IN COURT PART 2 (youtube)

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Berichten: 46

Re: Gemeente belasting onwettelijk gebleken in uk

Exoneratie: ik heb het filmpje niet gezien. Mijn overweging berust louter op de tekst van de posting.

Als het inderdaad zo is dat een gemeentelijke heffing in strijd is met het hogere (in casu nationale) recht, dan gaat deze burger inderdaad vrij uit.

Als er burgerrechten in het geding zijn, dan prevaleert mijns inziens het sterkere (internationale) burgerrecht boven de nationale, lokele gemeente belasting.

Voorts is de systematiek van de Common Law structureel anders dan het recht op het europese continent. Dat vergelijking (rechtsvergelijking) in eerste instantie niet het gewenste resultaat oplevert ten faveure van de burger.

Echter het Verenigd Koninkrijk is altijd al een eigenwijs broertje geweest wat betreft de harmonisering van het Europese recht, althans het recht in de Europese Unie.

Deze opsomming is niet uitputtend..., maar veeleer mijn eigen mening vertegenwoordigend.
- God's wegen zijn ondoorgrondelijk. -

Reageer