Motor koppel constante

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 5

Motor koppel constante

Ik heb de volgende motor, http://www.dunkermotoren.de/data/technical.../GR%2080x80.pdf, en ik wil even iets verifieren omdat ik niet zeker van me zaak ben.

Maar de motor koppel constante is toch gewoon de continue koppel gedeeld door het continue stroom? Dus 0,62[N/m]/6[A]?

Berichten: 202

Re: Motor koppel constante

Ik lees uit de grafiek voor het 24V type af: 745Ncm/64A (de doorgetrokken blauwe lijn). Dit is 0,1164Nm/A.

Lees het af als delta(M)/delta(I)=(M2-M1)/(I2-I1)

Let er even op dat de dimensie van Koppel is N*m (kracht x arm), niet N/m zoals jij schrijft!

Berichten: 5

Re: Motor koppel constante

Kaspace schreef:Ik lees uit de grafiek voor het 24V type af: 745Ncm/64A (de doorgetrokken blauwe lijn). Dit is 0,1164Nm/A.

Lees het af als delta(M)/delta(I)=(M2-M1)/(I2-I1)

Let er even op dat de dimensie van Koppel is N*m (kracht x arm), niet N/m zoals jij schrijft!
Volgens mij heb je nu wel gekeken bij de lijn voor de draaisnelheid en niet de torque, de gestreepte lijn.

Berichten: 202

Re: Motor koppel constante

Volgens mij heb je nu wel gekeken bij de lijn voor de draaisnelheid en niet de torque, de gestreepte lijn.
Is het dan de J=f(M) lijn? De 24V geeft daarvoor 745Ncm/112A=0,0665Nm/A

Ik "vind" dat men stroom met I moet aangeven, en traagheid met J (ik snapte die J al niet helemaal...)

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Motor koppel constante

Ik "vind" dat men stroom met I moet aangeven,
In Duitsland denken ze daar soms anders over. ;)

Reageer