Bewegingsdiagram

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 18

Bewegingsdiagram

Beste,

Ik kan er maar niet uitkomen uit mijn bewegingsdiagram.

Wat betekent het opgaande lijntje bij een bewegingsdiagram en het neergaande lijntje?

Zie rode lijn en blauwe lijn?
Bijlagen
diagram.JPG
diagram.JPG (5.66 KiB) 298 keer bekeken

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 10.058

Re: Bewegingsdiagram

Is dit de volledige opgave?

Wat zijn de gestelde vragen?

Berichten: 18

Re: Bewegingsdiagram

Safe schreef:Is dit de volledige opgave?

Wat zijn de gestelde vragen?
beste,

de opgave luidt:

Ik heb een servomotor M1 die het aandrijfband aanstuurt en dan heb ik een M2 die het kapmes aanstuur OP en Neer zie bijgevoegde tekening.

Er is een stukje kaas op het band die gesneden wordt door deze Kapmes (M2) in 3 stukken.

Nu is de vraag ik kan er gewoon ni aan uit om hier aan bewegingsdiagram te maken. WAnneer het kapmes snijd-->neergaande beweging en wanneer het kapmes terug boven moet komen -->

opgaande beweging. Hoe teken je dit in een bewegingsdiagram? As= snelheid op Tijd.

opgave is:

Kapmes komt beneden-->kaast wordt gesneden

Band draait-->kapmes komt terug naar beneden voor 2de stukje te snijden

Band draait verder--> kapmes komt terug naar beneden voor 3stukje te snijden.
Bijlagen
kapmes.JPG
kapmes.JPG (7.22 KiB) 295 keer bekeken

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Bewegingsdiagram

Ik kan me vergissen, maar dat plaatje uit je startpost lijkt me typisch een bewegingsdiagram, met op de verticale as de plaats (hoogte) en op de horizontale as de tijd.
de opgave luidt:

Ik heb een servomotor M1 die het aandrijfband aanstuurt en dan heb ik een M2 die het kapmes aanstuur OP en Neer zie bijgevoegde tekening.

Er is een stukje kaas op het band die gesneden wordt door deze Kapmes (M2) in 3 stukken.

Nu is de vraag ik kan er gewoon ni aan uit om hier aan bewegingsdiagram te maken. WAnneer het kapmes snijd-->neergaande beweging en wanneer het kapmes terug boven moet komen -->

opgaande beweging. Hoe teken je dit in een bewegingsdiagram? As= snelheid op Tijd.

opgave is:

Kapmes komt beneden-->kaast wordt gesneden

Band draait-->kapmes komt terug naar beneden voor 2de stukje te snijden

Band draait verder--> kapmes komt terug naar beneden voor 3stukje te snijden.
Dit is vast niet de opgavezoals die gesteld is, hoogstens jouw interpretatie ervan. En daar kan een ander helaas weinig mee. Mij wordt er in ieder geval niet duidelijk van wat er nu precies gegeven is, en wat er nu precies van je verlangd wordt.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 10.058

Re: Bewegingsdiagram

Ik denk dat hij bij regeltechniek(natuurkunde) moet zijn.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Bewegingsdiagram

Totdat écht duidelijk is wát het probleem is, en wat er precies verlangd wordt lijkt me dat "overkill".
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer