Theorieën in verband met de relativiteitstheorie?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

Theorie

Hey allemaal,

ieder trimester moeten we een werk maken over een wetenschappelijk onderwerp en daar dan gedurende een uur a twee uur over praten in de klas. Ik heb deze keer gekozen voor de Einstein's bijdragen aan moderne wetenschappen, voornamelijk zijn relativiteitstheorieën. Nu zoek ik onderwerpen die hiermee te maken hebben of dingen waarmee ik m'n werk kan uitbreiden.

Momenteel heb ik de volgende onderwerpen:

- Lorentztransformaties (tijddilatatie en lengtecontractie)

- Experiment van Michelson en Morley (ether)

- Massa-energie relatie

- Maxwell: electromagnetisme (hier ga ik denk ik maar een beetje over vertellen gezien het nogal ingewikkeld is, 'k zit namelijk in het 5de middelbaar)

- Wetten van newton

- Snaartheorie, die als ik me niet vergis een beetje tegen de relativiteitstheorie van Einstiein in gaat.

Waar zou ik zo nog al over kunnen praten?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Theorie

Waar zou ik zo nog al over kunnen praten?
Helppppp... ;) .

Als ik het lijstje hierboven lees, waar praat je dan zoal niét over?

Enneh, enerzijds wil je het niet te ingewikkeld omdat je in het 5e middelbaar zit, anderzijds haal je er de snaartheorie bij. Welja.

Als je docent een les in elkaar steekt met al deze onderwerpen erin weet ik zeker dat'ie na 5 minuten heel de klas kwijt is. Is het niet wijzer je te beperken tot één onderwerpje uit deze lijst?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 3

Re: Theorie

Is het niet wijzer je te beperken tot één onderwerpje uit deze lijst?
Tja, de bedoeling is een beetje een algemeen beeld te scheppen over de relativiteitstheorie, en om die uit te leggen dacht ik een beetje gebruik te maken van alles dat ermee te maken heeft. Ik wil ook proberen zo veel mogelijk voorbeelden te geven om het niet te saai te maken, want niet iedereen vind dit soort fysica zo interessant als ik.

Ik moet er ook minstens een uur en half me weten vol te proppen.

Maar misschien moet ik je raad inderdaad maar opvolgen en het zo simpel mogelijk houden.

Al vast bedankt voor je mening.

Berichten: 382

Re: Theorie

Yuffira schreef:Tja, de bedoeling is een beetje een algemeen beeld te scheppen over de relativiteitstheorie, en om die uit te leggen dacht ik een beetje gebruik te maken van alles dat ermee te maken heeft. Ik wil ook proberen zo veel mogelijk voorbeelden te geven om het niet te saai te maken, want niet iedereen vind dit soort fysica zo interessant als ik.

Ik moet er ook minstens een uur en half me weten vol te proppen.

Maar misschien moet ik je raad inderdaad maar opvolgen en het zo simpel mogelijk houden.

Al vast bedankt voor je mening.


Als jij de massa-energie relatie en de wetten van Newton gebruikt, jij geeft daar wat achtergrond bij en je vertelt de gevolgen van deze nieuwe beelden in de fysica uit, dan krijg jij echt wel 1.30 uur vol. Ik moest dergelijk project doen en mij is dat met dezelfde onderwerpen heel goed gelukt. Ik had namelijk een 9.5!
Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.

Berichten: 3

Re: Theorie

Heb besloten het bij deze onderwerpen te houden. Voornamelijk zal het gaan over de relativiteits theorie van Einstein, de rest ga 'k gebruiken om voorbeelden en meer diepgaande info te verschaffen.

Bedankt alleszins voor jullie hulp ;)

Reageer