Pws

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 213

Pws

Hoi,

dit jaar moeten we een profielwerkstuk maken, en ik vroeg me af of jullie nog wat ideëen hebt waar je een goed onderzoek bij kunt opstellen. We zijn geïnteresseerd in het menselijk lichaam, zoals de hersenen, ziektes zoals afasie enz. En we zijn van plan om biologie/natuurkunde/scheikunde als vak te nemen om het profielwerkstuk voor te maken.

Onze vraag is dus: bij welke onderwerpen (uit vakken bio/sk/na) is het mogelijk om een goed onderzoek op te stellen, want dat is van groot belang. Natuurlijk zijn andere onderwerpen ook welkom!

Alvast bedankt

Berichten: 30

Re: Pws

Bij biologie, zou je iets als de evolutie van het oog kunnen nemen,

die is bij de mens verre van perfect, maar verandert nog steeds

Bij Scheikunde zou je een poging kunnen doen om vuurwerk te maken of bier brouwen.

Voor natuurkunde zou je een verschijnsel onder de loep kunnen nemen.

Natuurlijk is het ook mogelijk om bij een universiteit een deel van een onderzoek mee te doen.

Kijk ook eens op de website van universiteit leiden, http://www.pws-exact.leidenuniv.nl/

of de website van TU Delft scholierenlab, http://scholierenlab.tudelft.nl/
Zonder de MBB-er kan de arts zijn ei niet kwijt

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Pws

Er zijn al zooo veel van dit soort vragen gesteld dat je er misschien goed aan doet een aantal van die topics door te nemen om inspiratie op te doen.

Midden boven in je scherm kan je de zoek-functie vinden.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Pws

ziektes zoals afasie enz.
Afasie is geen ziekte maar een symptoom ;)
Onze vraag is dus: bij welke onderwerpen (uit vakken bio/sk/na) is het mogelijk om een goed onderzoek op te stellen, want dat is van groot belang. Natuurlijk zijn andere onderwerpen ook welkom!
Op het gebied van het menselijk lichaam (biologie) zijn er zat opties die je kunt doen. De zoekfunctie kan je hier inderdaad bij helpen. Succes!
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 213

Re: Pws

oke bedankt voor de tips!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Pws

Natuurlijk zijn andere onderwerpen ook welkom!
Onderzoek naar soorten dementie. De zintuigen. Biofysica. Biochemie. Fysische chemie.

Berichten: 382

Re: Pws

Alle E-stofjes in voedsel en wat voor gevolgen die stofjes hebben. (Denk aan kanker, bijvoorbeeld) Dan heb je een biologie en scheikunde in één.

Of lekker aktueel: antibioticaresistentie...
Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.

Reageer