Aandrijftechniek

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 18

Aandrijftechniek

Beste wetenschappers:)

Ik moet voor mijn project een servo motor kiezen voor een aandrijfsysteem.

Het is een aandrijfrobot met een X en Z as die een doos karton opheft en 10cm naast legt (positioneerd) en dan terug een doos opheffen terug naar het pallet 20cm ernaast enz...

Dus ik heb een servomotor nodig voor X as en Z as..

Nu is de vraag wat bedoelt men met cyclustijd? Is dit het opheffen en één doos neerleggen en positioneren of wat volgens de klant verwacht wordt ( in mijn project moet er 5 dozen naast mekaar gelegd worden) is dit dan het cyclustijd?

En ik had ook heel graag de formule willen weten van de versnelling? Als men de cyclustijd al heeft.. of de snelheid ( 0.3m/s)..

mvg,

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Aandrijftechniek

Nu is de vraag wat bedoelt men met cyclustijd? Is dit het opheffen en één doos neerleggen en positioneren of wat volgens de klant verwacht wordt ( in mijn project moet er 5 dozen naast mekaar gelegd worden) is dit dan het cyclustijd?
Een cyclus is een zich herhalend patroon (van bewegingen in dit geval). Als die motor één doos steeds op dezelfde plaats neerzet is dat een cyclus. Als die motor 5 dozen naast elkaar neerzet en dan opnieuw begint is dát een cyclus.
En ik had ook heel graag de formule willen weten van de versnelling? Als men de cyclustijd al heeft.. of de snelheid ( 0.3m/s)..
Die zijn er een aantal te bedenken. Geen idee wat ik me in dit geval bij "versnelling" moet indenken. Wat versnelt er? Hoe?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer