Vraag salarisstrook

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 61

Vraag salarisstrook

Op een salarisstrook staan de o.a de volgende gegevens:

bij loonheffing: 41,95 %

en bij ov.uurl. : 8,95

Wat betekent die loonheffing?

en is die ov.uurl. een bruto bedrag?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Vraag salarisstrook

Je haalt 2 lijntjes (of delen van lijntjes) uit een loonstrook (Belgisch of Nederlands?, welk statuut?)

Ik kan mij best voorstellen dat loonstroken er verschillend kunnen uitzien naargelang de organisatie die dergelijke dingen regelt voor je bedrijf (voldoet wel aan wettelijke dingen).

Het spijt mij maar met dergelijke details, zonder enige verdere context, lijkt me dit meer een vraag voor het topic Raadsels:

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?s...&hl=raadsel

Normaal zal een werkgever die loonstroken geeft of welke verantwoordelijke ook zonder enig probleem in detail uitleggen wat er op die loonstrook staat. En die is per definitie op de hoogte van de volledige context.
Eric

Berichten: 26

Re: Vraag salarisstrook

ster100 schreef:Op een salarisstrook staan de o.a de volgende gegevens:

bij loonheffing: 41,95 %

en bij ov.uurl. : 8,95

Wat betekent die loonheffing?

en is die ov.uurl. een bruto bedrag?
Het percentage loonheffing is waarschijnlijk het berekende percentage wat wordt ingehouden op bijzondere beloningen als vakantiegeld ed. om te voorkomen dat in de vakantiegeldperiode een veel te hoog percentage wordt ingehouden. De software deelt namelijk het jaar op in maandpartjes en gaat per maand de progressieve tabel erop loslaten.

In de vakantiemaand lijkt het also je een dubbel zo hoog loon hebt en loop je kans dat een groot deel van het vakantiegeld tegen 52% belast zou gaan worden.

Het uurloon: geen idee of dat bruto of netto is. Dat blijkt niet uit de context. Wel is het zo dat de meeste cao's uitgaan van bruto bedragen.

Reageer