Deeltjesversneller clic

Moderator: physicalattraction

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 691

Deeltjesversneller clic

Link over CLIC: http://clic-study.web.cern.ch/CLIC-Study/intro.html

the Compact Linear Collider (CLIC) study aims at a center-of-mass energy range for electron-positron collisions of 0.5 to 5 TeV, optimised for a nominal center-of-mass energy of 3 TeV (3 TeV CLIC). In order to reach this energy in a realistic and cost efficient scenario, the accelerating gradient has to be very high - CLIC aims at an acceleration of 100 MV/m. Superconducting technology being fundamentally limited to lower gradients, only room temperature travelling wave structures at high frequency (12 GHz) are likely to achieve this gradient.

In order to optimize the production of sufficient RF power for this high gradient, and CLIC relies upon a two-beam-acceleration concept: The 12 GHz RF power is generated by a high current electron beam (drive beam) running parallel to the main beam. This drive beam is decelerated in special power extraction structures (PETS) and the generated RF power is transfered to the main beam. This leads to a very simple tunnel layout without any active RF components (i.e. klystrons). Both beams can be generated in a central injector complex and are transported along the linac.

De microgolven opereren in het luchtledige en halen dan 100 MV/m.

Kan men deze waarde verhogen met een speciaal materiaal met een hoge massa zodat dit concept gecompactiseerd kan worden?

Een nog compactere deeltjesversneller....

Misschien kan kwikamalgaam met speciale stoffen zo'n speciaal materiaal zijn.

Moet het dan ook op kamertemperatuur?
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Berichten: 477

Re: Deeltjesversneller clic

Bedoel je dat je het luchtledige zou willen vervangen door een diëlektrisch materiaal om een hoger (deeltjesversnellend) elektrisch veld te krijgen? Zo ja, dan moet ik je teleurstellen. Een dergelijke opstelling zou de bundel verstoren, of liever: de bundel zou het materiaal verstoren en enorm opwarmen door diffusie. Bovendien: wij, deeltjesfysici, bestuderen interacties tussen deeltjes onder controleerbare omstandigheden. Een dergelijk materiaal zou die controleerbaarheid wegnemen.

Als de vraag een andere was, dan hoor ik het graag. ;)
'Moeder, is het al nacht?' vraag ik. Maar er is niemand. Ik ben alleen.

Gebruikersavatar
Berichten: 691

Re: Deeltjesversneller clic

Het gaat om elektronen van 1 TeV te maken op een korte afstand met microwavetechniek, polarisatie is niet van belang.

Het gaat mij om een elektronen straal te versterken met 4 MeV per elektron in het materiaal zelf per element.

In het midden kan misschien een hol kanaal komen.

(weet niet of dat gaat werken)

Elk element is 2..5 cm lang en wordt misschien gekoeld.

(lengte is afhankelijk van de aanstuurfrequenties)

We hebben dan 250 elementen aaneen.

In het gunstigste geval is dat; 250*2 cm; 500 cm plus tussenruimte voor de microwave drivers.



De warmte wordt door het kwikamalgaam snel afgevoerd en kwikamalgaam is voldoende hard om intense pulsen van de microwave op te vangen.

Rond het kwikamalgaam komen hele grote isolatoren.

Bij 4 MeV per element bij 20 mm is dat

0.2 eV per nanometer.

Hiervoor hebben we 50% 40 kwikatomen en 50% amalgaam.

Dat is 20 atomen...

Per elektron per kwikatoom bezien is dat dan 0.01 eV.

Het amalgaam vormt de driver.

We werken met korte aanstuur pulsen want door echos in de elementen verzwakt de benodigde 1TeV zeer snel.

Dit is ongeveer wat ik zou willen.

Mij lijkt de waarde 0.01 eV haalbaar en dan is een TeV versneller in een 20 meter hal mogelijk.

De ''debunkers'' zullen alles in het werk stellen om dit onderuit te halen, in 1900 was CLIC onmogelijk en ondenkbaar, fysisch totaal irrelevant.

Ben benieuwd naar de reakties van mijn poging op het TeV gebied.
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Reageer