Berekening draadhuls

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Berekening draadhuls

Ik heb een verbinding met bout M30x3,5 en draadhuls met inwendige schroefdraad M30 te berekenen.

De boutsterkte is ok. Materiaal ga ik 34CrNiMo6 nemen, gezien de hoge treksterkte waardoor ik het benodigde materiaal kan reduceren.

Hoe bepaal ik de uitwendige diameter van mijn draadhuls (= stukje buis met inwendige schroefdraad) wetende dat de verbinding bout met draadhuls minstens aan 3 ton trekkracht moet kunnen weerstaan?

Berichten: 4.502

Re: Berekening draadhuls

DaveSocea schreef:Ik heb een verbinding met bout M30x3,5 en draadhuls met inwendige schroefdraad M30 te berekenen.

De boutsterkte is ok. Materiaal ga ik 34CrNiMo6 nemen, gezien de hoge treksterkte waardoor ik het benodigde materiaal kan reduceren.

Hoe bepaal ik de uitwendige diameter van mijn draadhuls (= stukje buis met inwendige schroefdraad) wetende dat de verbinding bout met draadhuls minstens aan 3 ton trekkracht moet kunnen weerstaan?


Je geeft de wanddikte zelf aan,nl 3,5 mm;je zult mogelijk een lengte moeten berekenen.

Maar waar zit de draadhuls in opgenomen,is dat beton,dan zul je daar ook nog rekening mee moeten houden (dus de verankering),beton is niet zo trekvast als staal! ;)

Reageer