Titratie oxaalzuur-hydraat

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 22

Titratie oxaalzuur-hydraat

Hallo,

Wij hebben de volgende opdracht:

Het vaststellen wat het hydraatgehalte is in het kabinet aanwezig oxaalzuurhydraat.

Dit d.m.v. een titratie met natronloog.

Hierbij moeten wij een werkplan maken met de volgende punten:

1 Je stelt de reactievergelijking op van de reactie bij deze titratie.

2 Het maken van een uitgangsoplossing van het oxaalzuur (hoeveel oxaalzuur ga je ongeveer oplossen en in welk volume?)

3 hoe je de titratie gaat uitvoeren

4 je maakt een beredeneerde keuze uit de volgende indicatoren: fenolftaleïne, broomthymolblauw of methylrood.

5 een overzicht van gevaren die de gebruikte stoffen met zich meebrengen en de veiligheidsmaatregelen die je gaat nemen.

Nou vraag ik natuurlijk niet om alles voor mij te doen, ik heb alleen een paar vragen.

1 - wat voor reactie treed er op? wat is het eindproduct?

2- daar snap ik niet veel van

3- dat weet ik wel, staat in het boek

4 - is ook niet moeilijk, geen hulp bij nodig

5 - heb ik ook geen hulp bij nodig

Dus alleen punt 1 en 2 zou ik wat hulp bij willen helpen.

Ik dank u vriendelijk.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Titratie oxaalzuur-hydraat

Dag msanders, Welkom ](*,) op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote<table cellpadding="0" cellspacing ="0" border="1" class="bbc">

[td] GEBRUIK EERST DE ZOEKFUNCTIES

(zie bovenaan de indexpagina's)

Vaak zul je met wat handige sleutelwoorden binnen enkele minuten een vraag vinden die vergelijkbaar (soms zelfs identiek) met de jouwe. Dat kan je helpers bergen tijd schelen, en jou vlotter aan een volledig antwoord helpen


[/td]</table>
Verder vind je met ;) een bérg passende informatie, in dit geval bijvoorbeeld met oxaalzuur en natronloog als zoektermen.

Doe je dat eerst even voor je hier verder gaat? Dan kunnen we ons daarna hier op de kern van je probleem concentreren.
Quote<table cellpadding="0" cellspacing ="0" border="1" class="bbc">[td] DEKKENDE TITEL

Geef in je titel een zo dekkend mogelijke omschrijving van je vraagstelling

Maak in een paar woorden duidelijk waar het over gaat. Je kunt wel duizend onderwerpen verzinnen met als titel [natuurkunde]mechanica, en die vindt dus niemand meer terug. [natuurkunde]bungee-jump is dan bijvoorbeeld duidelijker en maakt je topic herkenbaarder


[/td]</table>
We hebben nu je titel even aangepast. Denk je er de volgende keer zélf aan??

[/color]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer