Autootje op brandstofcel

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Berichten: 22

Autootje op brandstofcel

Hallo,

Voor mijn profielwerkstuk heb ik het idee om een autootje op een brandstofcel te laten lopen. Nou heb ik op dit forum wat gevonden: Klik

Echter staat hier onvoldoende informatie. Sommige links doen het niet meer etc.

Er zit echter een prijskaartje aan deze opdracht, maar ik zal eens kijken hoeveel ik bereid ben te betalen.

Afbeelding

Het idee is dus: Een autootje op waterstof laten lopen. Het autootje d.m.v. een 9 volt batterij?? eerst wat waterstof te laten maken. Dat wordt vervolgens verbrandt, waarbij energie en water vrijkomt. Dit water wordt weer gebruikt om weer waterstof te maken. etc. etc. Moet ik dan het autootje laten lopen op een 9 volts batterij of op zonnepanelen?

Ik vraag u om wat meer informatie, advies en ook links naar websites.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Autootje op brandstofcel

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 147

Re: Autootje op brandstofcel

http://www.waterstofautos.nl/

Voor auto te kopen

Google --> waterstofcel, fuel cell, ...
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.

Berichten: 22

Re: Autootje op brandstofcel

ik zoek eigenlijk sites uit Nederland, importeer liever niet uit het buitenland.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Autootje op brandstofcel

Moet ik dan het autootje laten lopen op een 9 volts batterij of op zonnepanelen?
zoals ook te lezen in opmerkingen in het topic waarheen je linkt, is dit niet een beetje idioot? De brandstofcel is dan alleen maar een extra stap (rendement ;) ) en extra gewicht (rolweerstand ](*,) ) .

Bouw dan een brandstofcelauto en een "tank"station.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 147

Re: Autootje op brandstofcel

ik zoek eigenlijk sites uit Nederland, importeer liever niet uit het buitenland.


Misschien in een modelauto winkel?
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.

Gebruikersavatar
Berichten: 147

Re: Autootje op brandstofcel

Misschien is het haalbaarder om je auto op een galvanische cel te laten lopen die je zelf ineen hebt gestoken?

Dan kun je zelf je auto ineensteken wat origineler is dan eentje te moeten kopen ](*,)
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.

Berichten: 22

Re: Autootje op brandstofcel

Het lijkt mij het best gewoon een auto op waterstof te laten lopen, het liefst dan eigenlijk zonder een al kant en klare set te kopen. Maar dan moet ik weten hoe het precies werkt en wat ik dan nodig heb. Tenzij iemand anders een beter idee heeft?

Gebruikersavatar
Berichten: 147

Re: Autootje op brandstofcel

http://nl.wikipedia.org/wiki/Brandstofcel

De brandstofcel die volgens mij het eenvoudigste is is de AFC, maar je moet je KOH wel verwarmen tot 100°C en onder 2atm druk zetten...

Maar ik blijf erbij om het zelf ineen te steken weet ik niet of je de mogelijkheden gaat hebben..
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.

Berichten: 22

Re: Autootje op brandstofcel

@Strobo Als ik de cellen die jij beschrijft gaat gebruiken, zal ik denk ik veel duurder uit zijn. Ik wil het het liefst zo goedkoop mogelijk houden.

Gebruikersavatar
Berichten: 147

Re: Autootje op brandstofcel

Zo duur is het niet (het school heeft normaal materiaal ter beschikking toch?), je kunt het zelf maken maar dan vrees ik dat de opstelling te groot zal zijn om een auto fatsoenlijk aan te drijven, een lamp laten branden zal wel lukken denk ik...

Normaal gezien levert het een spanning van 0.9V...
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.

Berichten: 22

Re: Autootje op brandstofcel

De school betaald niet voor het materiaal, dat moet je volledig zelf doen. Maar het liefst laat ik toch een autootje rijden. Ik zoek zelf wel verder hoe en wat.

Gebruikersavatar
Berichten: 147

Re: Autootje op brandstofcel

Moet je zelf weten =)
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.

Berichten: 22

Re: Autootje op brandstofcel

Ik heb 2 opties:

1) koop een al kant en klare set.

2) Verzamel zelf de onderdelen en zet zelf een auto in elkaar.

Optie 2 is mijn doel. Dat lijkt mij ook erg leuk, alleen weet ik niet welke onderdelen ik daar voor nodig heb en waar ik deze kan kopen. Kan iemand mij bij deze zoektocht helpen?

Gebruikersavatar
Berichten: 147

Re: Autootje op brandstofcel

Zoals ik al zei, als je die ene waterstofcel wilt maken dus de AFC is het materiaal normaal gezien wel te vinden in een labo..

Je auto moet je gewoon zorgen voor een elektromotertje op batterijen ofzo die je vervolgens aansluit op je anode en kathode...
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.

Reageer