Elleboog ontwrichting

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 7

Elleboog ontwrichting

Heb ruim 3 weken geleden tijdens voetbal mijn elleboog ontwricht. Met veel kracht en moeite hebben ze in het ziekenhuis mijn elleboog weer op de plek gezet. Het gips is er nu 3 dagen af, echter ik kan nog amper iets met mn arm (draai/strek beweging ongeveer 15% van normaal). Van de buitenkant voelt het gebied rond de elleboog (dat nog gezwollen is) zeer hard aan, wat is dit? is dit normaal? Volgens mij wordt de beweging dan ook beperkt doordat alles helemaal hard is. Ik voel geen pijn meer, tenzij ik teveel beweeg. In de 3 dagen dat het gips eraf is kan ik ook nog geen verbetering constateren... Iemand enig idee? Wat verklaard dat het gewricht v/d buitenkant zeer hard aanvoelt? Hoe lang kan herstel nog duren? Alvast bedankt!

Berichten: 1.116

Re: Elleboog ontwrichting

Ik weet niet of we hier op moeten reageren. Zoals je kunt zien staat er als regel dat je geen persoonlijke problemen hier mag bespreken.

Daarnaast kun je mijns inziens beter naar je huisarts gaan met je problemen. Er zijn namelijk heel wat oorzaken die bewegingsbeperking geven in je elleboog. Sowieso vind ik drie dagen een nogal korte termijn om uitspraken te doen over verbetering/verslechtering.

Maar om hier een diagnose te kunnen stellen hebben we heel wat meer diagnostische gegevens nodig. Zoals:

- Is er sprake van zowel passief als actieve bewegingsbeperking?

- In welke richtingen geldt de bewegingsbeperking? Is dit enkel flexie en/of extensie of betreft het ook suppinatie en/of pronatie?

- Doet het bewegen pijn? Doet het passief doorbewegen pijn? En zo ja, waar dan?

Eigenlijk moet je gewoon een klein fysisch diagnostisch onderzoek van je elleboog ondergaan om deze vragen naar volledige tevredenheid te beantwoorden. En naar mijn mening is jouw huisarts hiervoor de aangewezen persoon.

Er zijn echt legio aan oorzaken die er voor kunnen zorgen dat je je elleboog niet zo goed kunt bewegen:

- Geen goede relokatie van je elleboog.

- Niet opgemerkte fractuur in/rondom je elleboog.

- Vergroeiing van het gewrichtskapsel.

- Ontsteking van je elleboog of andere oorzaak van overmatige vochtophoping in je elleboog.

- Slijmbeursontsteking c.q. bursitis olecrani.

- [...]

Mijn idee: vraag het je huisarts of je orthopedisch chirurg (waar je wss. geweest bent voor de relokatie van je elleboog).

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Elleboog ontwrichting

Zoals je kunt zien staat er als regel dat je geen persoonlijke problemen hier mag bespreken. Daarnaast kun je mijns inziens beter naar je huisarts gaan met je problemen. Mijn idee: vraag het je huisarts of je orthopedisch chirurg (waar je wss. geweest bent voor de relokatie van je elleboog).
Dat zegt het allemaal. Hier komt een slotje.

Gesloten