'robotvis kan school met echte vissen leiden'

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

'robotvis kan school met echte vissen leiden'

'Robotvis kan school met echte vissen leiden'


Wetenschappers in de Verenigde Staten hebben een robotvis ontworpen die de leiding kan nemen over echte vissen.

Afbeelding

De op afstand bestuurbare vis kan volgens ontwerper Maurizio Porfiri van de Universiteit van New York in de toekomst vissen wegleiden uit gevaarlijke situaties en gebieden, zoals bijvoorbeeld de wateren rondom het olielek in de Golf van Mexico.


...


Lees verder: http://www.nu.nl/wetenschap/2260608/robotv...-leiden---.html


Bron: Nu.nl

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: 'robotvis kan school met echte vissen leiden'

De op afstand bestuurbare vis kan volgens ontwerper Maurizio Porfiri van de Universiteit van New York in de toekomst vissen wegleiden uit gevaarlijke situaties en gebieden, zoals bijvoorbeeld de wateren rondom het olielek in de Golf van Mexico.


Of de vissen kunnen makkelijker in de gigantische netten geloodst worden van industriële vissers. Achja, elk voordeel heeft zijn nadeel zeker.

Gebruikersavatar
Berichten: 51

Re: 'robotvis kan school met echte vissen leiden'

Of de vissen kunnen makkelijker in de gigantische netten geloodst worden van industriële vissers. Achja, elk voordeel heeft zijn nadeel zeker.

Tja als je zo naar de wereld gaat kijken kan je beter direct zelfmoord plegen, Maar ja dat kan ook mislukken.

Die robotvis heeft zeker ook zijn voordelen.. Misschien heb ik heet mis maar als er iets ergs gebeurd en die robovis wordt ingezet lukt die de vissen weg. Als er geen vissen zijn gaan de volgels ook op zoek naar een andere plek om je jagen net zoals de andere zeedieren die vis eten. Ik geloof wel in die Robovis..

Trouwens bewijst dit wel dat vissen niet zo heel intelligent zijn, en dat ze niet met elkaar communiceren als dat al niet bekend was.


Groet Bram
Ik ben 14 (zelfs al bijna 15) en zit op het VWO. Door mijn leeftijd kan ik nog niet altijd meepraten met de onderwerpen die hier worden behandeld.Dus als ik een fout maak.. VERBETER ME A.U.B!



Een kamer zonder boeken is als een lichaam zonder ziel

Marcus Tullius Cicero

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: 'robotvis kan school met echte vissen leiden'

Of de vissen kunnen makkelijker in de gigantische netten geloodst worden van industriële vissers. Achja, elk voordeel heeft zijn nadeel zeker.
Kun je me uitleggen waarom dat een nadeel is? het is toch juist handig als het vangen van vis makkelijker gaat?? of eet jij nooit vis?? Je kunt het de visindustrie toch niet kwalijk nemen dat mensen nou eenmaal graag vis eten? Als je tegen het eten / vangen van vis bent dan moet je proberen dat te verbieden, of proberen visquota op te leggen aan de visindustrie.


De vraag of het makkelijk of moeilijk is om veel vis te vangen heeft daar verder helemaal niets mee te maken.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Reageer