Toelatingsexamen in augustus

Reageer
Berichten: 115

Toelatingsexamen in augustus

Hallo,

Ik heb mij niet aangemeld voor de toelatingsexamen in juli, maar denk er wel over na om me aan te melden voor de toelatingsexamen in augustus.

Maar wanneer begint de studie tandheelkunde dan in Belgie?

Heb ik dan überhaupt wel tijd voor het vinden van een huis/appartement, aangezien ik in Nederland woon?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Toelatingsexamen in augustus

Het universitaire academiejaar begint gewoonlijk rond de laatste week van september; voor volgend academiejaar vanaf maandag 27/09.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 115

Re: Toelatingsexamen in augustus

Maar hoe zit het dan met een tweede keus in Nederland wat betreft een opleiding?

Want in Nederland start het studiejaar 1 september.. Dus dan zou ik vooralsnog aan een opleiding in Nederland moeten beginnen...

Kan ik dan gewoon stoppen als ik voor tandheelkunde in Belgie ga, zonder dat ik die maand studiefinanciering misloop die ik dan in september voor de Nederlandse studie heb gekregen?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Toelatingsexamen in augustus

Daar weet ik niets van, ik ben niet zo bekend met het Nederlands Hoger Onderwijs; zoiets kan je misschien best navragen bij de instelling waar je in Nederland zou gaan studeren.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 369

Re: Toelatingsexamen in augustus

Kan ik dan gewoon stoppen als ik voor tandheelkunde in Belgie ga, zonder dat ik die maand studiefinanciering misloop die ik dan in september voor de Nederlandse studie heb gekregen?
Ja dat kan. Je kunt zelfs tot februari stoppen en je beurs behouden.

Zie ook: http://ib-groep.nl/particulieren/default.asp
Onzekerheid is de enige zekerheid die het leven te bieden heeft - leef daar naar!

Reageer