Holocaust uit de geschiedenislessen in engeland

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 1

Holocaust uit de geschiedenislessen in engeland

Beste

Heb hier net gelezen dat de holocaust in de geschiedenislessen in engeland wordt geweerd, dit onderwerp komt daar al in meerdere scholen niet meer aan bod.

k vind het onvoorstelbaar dat iets wat we nooit zouden mogen vergeten zo gemakkelijk uit de geschiedenlessen kan worden gehaald.

Blijkbaar zijn er mensen in deze wereld die onder het mom van godsdienstig redenen durven zeggen dat de holocaust nooit is gebeurt.

Ik vind het echt erg dat mensen zich nu ook al achter hun godsdienst verschuilen om dergelijke misdadigheden die de volledige mensheid hebben geraakt; ja zelfs diegene die beweren er niet in te geloven, te verzwijgen of te laten verzwijgen of om er botweg van te zeggen dat het nooit gebeurt is.

Ik heb over dit onderwerp gelezen, films gezien en heb zelfs enkele malen de kans gehad om te spreken met mensen die de concentratiekampen hebben overleefd.

Het is haast onmogelijk om je voor te stellen wat deze mensen hebben meegemaakt want zoals we weten wordt het ergste zelden in boeken of films vertoont. Zelfs de overlevenden van deze onmenselijke praktijken vinden niet altijd de woorden die aan ons, de jongere generaties, kunnen duidelijk maken hoe het toen was. Ze vinden er vaak geen woorden voor omdat er gewoon geen woorden zijn die dergelijke onmenselijkheden kunnen omvatten.

Ik kan alleen maar hopen dat de Engelse regering hierbij ingrijpt en de holocaust verplicht in het lessenprogramma opneemt.

Ik kan alleen maar hopen dat alle landen de holocaust verplicht in het lessenprogramma plaatsen.

Laat ons aub. de holocaust niet vergeten. Dit is een tijd in de geschiedenis die nooit vergeten mag worden !

Dit is een tijd die hopelijk nooit herhaald zal worden !

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Holocaust uit de geschiedenislessen in engeland

Heb hier net gelezen dat de holocaust in de geschiedenislessen in engeland wordt geweerd, dit onderwerp komt daar al in meerdere scholen niet meer aan bod. Ik vind het onvoorstelbaar dat iets wat we nooit zouden mogen vergeten zo gemakkelijk uit de geschiedenislessen kan worden gehaald.
Dat is inderdaad 'niet te filmen' en volstrekt onwetenschappelijk. Het is net zo bizar als de relativiteitstheorie verzwegen zou worden maar dan met een andere emotionele lading.

Berichten: 7.068

Re: Holocaust uit de geschiedenislessen in engeland

Heb hier net gelezen dat de holocaust in de geschiedenislessen in engeland wordt geweerd, dit onderwerp komt daar al in meerdere scholen niet meer aan bod.
Ik heb net gelezen "over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft". Niet alles wat je leest is waar. Meer om te lezen:

Shalalali

Shalalala

en zo kunnen we nog wel even doorgaan

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Holocaust uit de geschiedenislessen in engeland

En dus kan dit onderwerp gevoeglijk op slot.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gesloten