Van mbo chemie naar uni natuurkunde

Reageer
Berichten: 11

Van mbo chemie naar uni natuurkunde

Beste wetenschappers,

Ik heb een dringende vraag. Is het mogelijk om van de HLO ( hoger laboratorium onderwijs, chemisch uitvoerend analist) door te stromen naar een natuurkunde studie op de Uni.

Ik ben echt al werkelijk waar heel me leven bezig met natuurkunde. Niet zo lang als de meeste van jullie want ik ben pas 19. Natuurkunde fascineert mij enorm, en ik lees ook heel veel boeken (sci-fy en theorie). Ik ben om te beginnen naar het MBO gegaan omdat ik zeer slecht ben in taal, ik heb dan gelukkig wel een wiskunde knobbel. Dit MBO heb ik met 2 vingers in me neus doorlopen. Ik begin nu aan mijn HBO laboratorium onderwijs. Maar mijn droom is nog steeds natuurkunde studeren. Na dit lange intro over mijn studieverloop komt de vraag: Is het mogelijk om gewoon na het HLO chemie naar de uni natuurkunde te gaan. Of moet ik dan nog allemaal toetsen bijscholing etc. doen of maken.

Hoe lang het ook duurt ik ga dit doen, alleen ik weet nog niet hoe. Hebben jullie misschien tips?

Groetjes Matthieu

Berichten: 398

Re: Van mbo chemie naar uni natuurkunde

Ik weet niet naar welke universiteit je zou willen gaan, maar ik denk dat de meesten wel toelatingseisen op de website hebben staan. Als het niet duidelijk is, of je vooropleiding staat er niet bij, dan kan je natuurlijk bellen of een mailtje sturen.

Omdat het zo specifiek is, lijkt me dit niet echt een forumvraag... dus mail of bel de uni gewoon eens voor info.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Van mbo chemie naar uni natuurkunde

Met je propedeuse op het HLO kan je veelal doorstromen naar een gerelateerde universitaire opleiding. Waarschijnlijk is dit voor natuurkunde dus niet het geval.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 11

Re: Van mbo chemie naar uni natuurkunde

Oke hartstikke bedankt! Ik stuur gelijk een mailtje naar de uni Nijmegen!

Reageer