hellads

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 393

hellads

is er iemand die hier (klik) meer over weet?

er staat dat de VS een soort van lasergeweer heeft gemaakt/ wil maken, met een laser van 150kW..

Maar ik kan nergens iets over deze HELLADS vinden waar staat of het permanent 150kW is of gepulst, en in wat voor pulsen het dan is...

Ben ik opzich wel benieuwd naar, want 150kW klinkt nogal veel, maar het kán ook heel weinig zijn, als de pulsen maar kort genoeg zijn.
Het is zwart met een witte dop en het lijnt je opstelling uit... Calibrero

Het is groen en het synchroniseert je signaal... Kermit de Trigger

Als je teveel energie hebt, kun je beter een andere baan zoeken.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: hellads

Met een continue straal van 150 kW kan je je vijanden nog vanop grote afstand letterlijk roosteren. Zelfs in pulsen van 5 seconden is het nog een vreed gevaarlijk wapen. Anderzijds, waar haal je in een liegtuig de krachtbron vandaan om lange pulsen te krijgen?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: hellads

Kernenergie ? Als het lukt in duikboten, waarom zou het dan niet lukken in vliegtuigen ? :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: hellads

Kernenergie ? Als het lukt in duikboten, waarom zou het dan niet lukken in vliegtuigen ?   :shock:
De massa van wat je mee moet nemen lijkt me in vliegtuigen wat belangrijker dan in een sub. Daar komt bij dat het ding een hoop ellende verspreidt als hij neerstort.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: hellads

Cycloon schreef:Kernenergie ? Als het lukt in duikboten, waarom zou het dan niet lukken in vliegtuigen ?   :shock:
De massa van wat je mee moet nemen lijkt me in vliegtuigen wat belangrijker dan in een sub. Daar komt bij dat het ding een hoop ellende verspreidt als hij neerstort.


Jah ok daar dacht ik ook aan, maar dan mag het vliegtuig heus een stuk zwaarder zijn vermits je toch meer energie aan boord hebt dan bij een normaal vliegtuig die op kerosine vliegt ...

Reageer