Vragenlijst over invloed van media op attitude ten opzichte van islam

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 2

Vragenlijst over invloed van media op attitude ten opzichte van islam

Hoi allemaal,

Ik ben dan wel nieuw op het forum, maar wil graag om jullie hulp vragen!

Vanzelfsprekend wil ik jullie ook helpen mocht dit nodig zijn! PM me als je hulp nodig hebt!

Voor mijn studie communicatiewetenschap ben ik momenteel bezig met mijn afstudeeronderzoek.

Het onderzoek gaat over de invloed van de media op de attitude van mensen ten opzichte van de Islam.

Om zo snel mogelijk te kunnen afstuderen wil ik om je hulp vragen. Ik heb namelijk minimaal 160 respondenten nodig,

ofwel 160 mensen die mijn vragenlijst willen invullen.

De vragenlijst bestaat uit een tiental stellingen en een fragment van ongeveer 6 minuten.

In totaal zal de vragenlijst maximaal 20 minuten van je tijd in beslag nemen.

Je zou me enorm helpen om de vragenlijst voor me in tevullen en me dus hiermee te helpen.

De vragenlijst is te vinden via http://www2.fmg.uva.nl/comlab/surveys/survey922455/

Zou je dit mailtje ook naar al je vrienden/studiegenoten/collega's of familie willen doorsturen?

Dat zou me namelijk echt goed helpen om aan minimaal 160 respondenten te komen.

Alvast super bedankt voor deelname aan mijn onderzoek en voor het doorsturen van dit mailtje.

Groetjes,

Cheryl

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Vragenlijst over invloed van media op attitude ten opzichte van islam

Ik had alleen een beetje moeite met de vragen rondom het thema of ik gevoelens e.d. had die overeenkwamen met die van de personen (meervoud) in de clip. Lastige vragen, omdat er veel uiteenlopende personen in voorkomen, en ik wist dan ook eigenlijk totaal niet wat ik daarmee aanmoest.

Ten slotte, we gaan er van uit dat je onze enquêtecode hebt gelezen, zodat we over enige tijd resultaten uit je onderzoek hier mogen lezen?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 2

Re: Vragenlijst over invloed van media op attitude ten opzichte van islam

Jan van de Velde schreef:Ik had alleen een beetje moeite met de vragen rondom het thema of ik gevoelens e.d. had die overeenkwamen met die van de personen (meervoud) in de clip. Lastige vragen, omdat er veel uiteenlopende personen in voorkomen, en ik wist dan ook eigenlijk totaal niet wat ik daarmee aanmoest.

Ten slotte, we gaan er van uit dat je onze enquêtecode hebt gelezen, zodat we over enige tijd resultaten uit je onderzoek hier mogen lezen?
Bedankt voor het invullen!

Ja klopt, het is idd lastig omdat je meerdere personen ziet in het fragment. na overleg met mijn docent heb k de vragen zo moeten stellen omdat er in totaal 4 fragmenten in omloop zijn, ofwel vier condities. Ik weet ook niet welk fragment je had, want officieel horen die vragen bij theorie over media-entertainment en aangezien ik 2 nieuwsactualiteiten fragmenten en twee media-entertainment fragmenten heb...zijn deze vragen in sommige gevallen lastig te interpreteren.

Jep, ik heb de code gelezen en zal ook de resultaten hier overzichtelijk vermelden ;) !

Berichten: 1

Re: Vragenlijst over invloed van media op attitude ten opzichte van islam

De mensen hebben een slechte beeld van de islam door bv. Al-Quayda, arabische dictaturen enz...

De terroristische aanvallen op 11 september hebben niets met de islam te maken maar het is een persoonlijke aanval door de terroristen. Degenen die moord en zelfmoord plegen tegen onschuldige burgers gaan volgens de islam naar de eeuwige hel. Maar Al-Quayda recruteert onder een verzinsel om de islam te dienen.Onlangs zei de Saudische koning dat het verboden is in de islam om de macht te delen, dit is niet waar. Bijna alle moslimlanden worden door de dictaturen onderdrukt en er worden wetten gemaakt die niets met de islam te maken hebben. De koningen en dictaturen misbruiken de islam om hun macht te behouden zoals de vroegere europese koningen de katholieke godsdienst misbruikten om hun macht te behouden.

Er heerst een grote misverstand rond de koran, zelfs een gewone moslim heeft geen voldoende kennis om de koran te te interpreteren. Er staat in de koran vb. moorden maar in een kontex van oorlog als men dit niet weet zal men de koran zien als een geweldadige bijbel. Enkel een imam kan de koran goed interpreteren omdat hij de geschiedenis kent en weet welke namen er verbonden zijn aan welke kontext. Daarom moeten wij de imam volgen.

De koran zegt dat men de profeet Muhammed moet volgen.

Er zijn vele duizenden handelingen die de prive leven van de profeet Muhammed bespreken dit heet de Hadies.

Indien wij leven zoals de profeet Muhammed zijn we op het rechte pad.

In de koran zijn 29 profeten beschreven waaronder de profeet Isa of Jesus, de profeet Musa of Mozes.

De eerste profeet is de profeet Adem of Adam en de laatste profeet is de profeet Muhammed daartussen zijn er vele duizenden profeten gekomen, hun preciese aantal is onbekend. Men kan het vergelijken met de school, de eerste mensen waren anders ontwikkeld dan de mensen daarna , daarom stuurt god telkens wanneer het nodig is een nieuwe profeet. Telkens er een nieuwe profeet komt moeten de mensen deze volgen. Alle profeten hebben een zelfde boodschap nl. men moet enkel in 1 god geloven en geen beelden of iets anders aanbidden. Wie god ontkent en niet in god gelooft zal de eeuwige hel ingaan, voor hen is er geen vergeving.

Om recht te hebben op het aardsparadijs moet men enkel in 1 god geloven en de desbetreffende profeet volgen.

Indien men leefde in de tijd van de profeet Musa moest men in 1 god geloven en de profeet Musa volgen.

Maar omdat de allerlaatste profeet Muhammed is moet men in 1 god geloven en de profeet Muhammed volgen , enkel dan heeft men recht op het aardsparadijs. De koran zegt dat god de mensen en de geesten enkel geschapen heeft om tot god te bidden. De geesten leefden al eerder op de aarde dan de mens, ze leven in gemeenschap ze zijn zoals mensen , ze trouwen en maken kinderen. Ook de geesten hebben profeten gekregen. Ze kunnen wel de mensen observeren door de ogen van bv. een slang of ander dier. Sommige van hen zijn moslim, katholiek of anarchist.

Ze zijn zwakker dan de mens maar kunnen de mens jarenlang lastig vallen indien ze opgeroepen worden en de risico is groot dat men een slechte geest roept. De profeet Muhammed is de profeet van de mensen en de geesten.

Om echte kennis op te doen over de islam is het aangeraden om de Hadie van de profeet Muhammed te lezen enkel dan zal men op al u vragen een antwoord hebben.

Reageer