Wat betekent deze uitspraak tijdens apollo 13 ?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 56

Wat betekent deze uitspraak tijdens apollo 13 ?

Hoi ;)

Voor natuurkunde moet ik een verslag maken over de ruimtevaart, en nu specifiek over Apollo 13. Op het vragenblad staat de vraag wat de uitspraak:

"We leave Newton in the driverseat."

betekent. Ze hebben tijdens die les een film daarover gekeken, maar ik was ziek, dus kon ik dat niet weten.

Ik heb al op Google e.d. gezocht, maar het staat echt helemaal nergens (link). Heeft iemand enig idee (waar ik het zou kunnen vinden)?

Alvast bedankt,

Beroemdheid

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Wat betekent deze uitspraak tijdens apollo 13 ?

Ik heb al op Google e.d. gezocht,
ik ook, en ik vind links zat naar die quote, die dan trouwens nét een tikje anders blijkt te zijn. Dat wil niet zeggen dat dan ergens letterlijk het antwoord op een halve vraag staat, dus je moet wel een beetje doorzoeken. Je Engelse medescholieren krijgen deze vraag ook voorgelegd. Kom je er met de context van de onderstaande vraag wél uit?
In 1970 NASA launched Apollo 13, their third mission planned to land humans on the Moon. Half-way to the Moon a huge explosion crippled the spacecraft. The only way home for the astronauts was to fly around the back of the Moon and then fire the rocket engine to take the craft out of lunar orbit and put it into an Earth-bound trajectory.

At the completion of the rocket engine burn, mission leader Jim Lovell was heard to say, ‘We just put Isaac Newton in the driver’s seat’.

Given that the spacecraft returned safely to Earth, justify Jim Lovell’s statement.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 56

Re: Wat betekent deze uitspraak tijdens apollo 13 ?

ik ook, en ik vind links zat naar die quote, die dan trouwens nét een tikje anders blijkt te zijn. Dat wil niet zeggen dat dan ergens letterlijk het antwoord op een halve vraag staat, dus je moet wel een beetje doorzoeken. Je Engelse medescholieren krijgen deze vraag ook voorgelegd. Kom je er met de context van de onderstaande vraag wél uit?
Bedankt, ik heb het gevonden ;) Nu ik de originele zin weet, snap ik het ook meteen. Het stond dus gewoon net anders op het blad. Ik snapte de links die ik vond ook al niet, maar nu dus wel.

In ieder geval bedankt!

Reageer