Forum voor op mijn website

Moderator: Rhiannon

Berichten: 30

Forum voor op mijn website

Hallo iedereen.

Ik ben bezig met een website, en ik wou er ook een forum op plaatsen.

Maar het probleem is: Ik vind geen goede forums :shock:

Kan iemand mij helpen om een goed forum te vinden, die ik dan op mijn site kan plaatsten.

Groeten,

E=MC2 8)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Forum voor op mijn website

PHPBB, waar je nu mee bezig bent is het meest gebruikte open source forum ter wereld.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: Forum voor op mijn website

't is wel een beetje off-topic maar waarover zal je forum gaan?

Berichten: 30

Re: Forum voor op mijn website

't is wel een beetje off-topic maar waarover zal je forum gaan?
Ah, het is gewoon een forum dat over m'n site gaat.

Nu denk je waarschijnlijk, daar ben ik vet mee, waar gaat je site dan over? Wel, het is de site van een opbloeiend computerspelletjes bedrijf van mij en een vriend.

De site moet volgende week online gaan komen, waarna hij nog veel geüpdate gaat worden.

Nu kan je de tijdelijke under construction page al bekijken: www.troopah.tk, maar over een week moet hier dan de echte site komen te staan :wink:

Dus kent iemand nog een forum of een programma waarmee ik het kan maken?

Berichten: 30

Re: Forum voor op mijn website

PHPBB, waar je nu mee bezig bent is het meest gebruikte open source forum ter wereld.


Hey, SQ.

Waar kan ik dat programma krijgen?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Forum voor op mijn website

http://www.phpbb.com/

Had je ook zelf kunnen bedenken. :shock:
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Forum voor op mijn website

Het meest eenvoudige om mee te werken en te installeren is PHPBB. De PHP code en databases zijn echter een rommeltje, dus als je zelf met de code wilt spelen dan is PHPBB niet aan te raden. Een eenvoudig, maar zeer goed geschreven forum is het xmb forum. Je moet echter wel enige achtergrond ervaring hebben met databases en scripts om deze te installeren.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 30

Re: Forum voor op mijn website

Het meest eenvoudige om mee te werken en te installeren is PHPBB. De PHP code en databases zijn echter een rommeltje, dus als je zelf met de code wilt spelen dan is PHPBB niet aan te raden. Een eenvoudig, maar zeer goed geschreven forum is het xmb forum. Je moet echter wel enige achtergrond ervaring hebben met databases en scripts om deze te installeren.
Dat forum ziet er mij ook wel goed uit ;) , maar ik heb niet zoveel ervaring met forums dus ...

Ik krijg het maar niet geïnstalleerd :shock:

Berichten: 10

Re: Forum voor op mijn website

Een php forum is mooi, maar je webhost moet dit wel ondersteunen anders kun je het niet draaien. Niet alle providers en webhosten ondersteunen het. Ondersteunt de server waarop je website staat PhP, daar gaat het om.

Doe dus navraag bij je webhost E=MC².

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Forum voor op mijn website

E=MC² schreef:Dat forum ziet er mij ook wel goed uit ;) , maar ik heb niet zoveel ervaring met forums dus ...

Ik krijg het maar niet geïnstalleerd   :shock:
Heb je al gecontroleerd of je webhost PHP 4.0 of hoger en Mysql 4.0 of hoger ondersteunt?

Dit kun je doen door een php bestand te maken (bijv info.php) met de volgende code:

Code: Selecteer alles

<?php

phpinfo();

?>
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Forum voor op mijn website

E=MC² schreef:Dat forum ziet er mij ook wel goed uit ;) , maar ik heb niet zoveel ervaring met forums dus ...

Ik krijg het maar niet geïnstalleerd   :shock:
Kijk hier eens voor hulp: klik hier

Niet genoeg? Dan stel je vraag opnieuw aldaar, grote kans dat ze je (verder) kunnen helpen. Succes!
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: Forum voor op mijn website

Maak gewoon een nieuw invisionfree forum aan, net zoals ik deed met het Crypto Forum. www.invisionfree.com :shock:
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Berichten: 10

Re: Forum voor op mijn website

Maak gewoon een nieuw invisionfree forum aan, net zoals ik deed met het Crypto Forum. www.invisionfree.com :shock:


Moet je voor dat forum betalen Revelation of is het echt gratis en is het voor ASP of voor PhP?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: Forum voor op mijn website

Zij hosten het zelf, het is echt gratis. Dat komt doordat je, net zoals op dit forum, google ads hebt, verder niet echt storend.
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Forum voor op mijn website

Het is helemaal gratis, het enigste verschil is dat je niks in de php files kan gaan editen ....

Reageer