Em profiel geneeskunde studeren

Reageer
Berichten: 1

Em profiel geneeskunde studeren

Hallo,

Ik heb net mijn VWO diploma gehaald met het EM profiel. Helaas kwam ik er de laatste tijd pas achter dat ik eigenlijk die richting helemaal niet op wil, maar geneeskunde wil gaan studeren. Ik heb de vakken natuurkunde scheikunde biologie en wiskunde B niet gedaan. Ik vraag me af of er mensen zijn die ook dit probleem hebben en wat zij gaan doen.

Ik weet dat jedeelcertificaten of testimonia kunt gaan halen, ik weet niet precies wat het verschil is. Weet iemand dat?

Ik heb zelf al wel veel geinformeerd en ik weet tot nu toe de volgende opties:

-James Boswell Instituut te Utrecht: hier zou ik een 7vwo jaar kunnen volgen en die 4 vakken halen.

Maar: Ik heb gebeld met het erasmus en zij zeggen dat de certificaten van het JBI niet erkend worden daar, en bij andere universiteiten ook niet, weet iemand hoe dat zit?

Daarnaast is dit ook lastig omdat ik niet in de buurt van Utrecht woon

- Bij het ROC kun je de vakken ook inhalen met zomer- , najaar-, voorjaars- en herfstcursussen. Ik kan allen nergens vinden op de site van het ROC waar hier informatie over te vinden is. Weet iemand hier meer van?

Daarnaast vraag ik me af hoe je gemiddelde eindexamencijfer wordt berekend voor het loten als je zowel EM-profiel als NG-profiel hebt.

Reageer aub als je me verder op weg kunt helpen!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Em profiel geneeskunde studeren

Het JBI en het ROC kunnen je cursussen geven die je voorbereiden op het halen van deel-certificaten en/of universitaire testimonia. Het grootste verschil zoals ik het begrijp is dat deel-certificaten staats examens zijn en dat testimonia door universiteiten worden gedaan.

en verder
Hoe kom ik in het bezit van een universitair testimonium?

Je kunt in de vier vwo-profielvakken van N&G een examen afleggen aan de Open Universiteit. Slaag je, dan behaal je daarmee een universitair testimonium. Deze wordt landelijk erkend door alle faculteiten geneeskunde. Download voor meer informatie: "Informatie universitair examens geneeskunde collegejaar 2009-2010".
(bron)
"Meep meep meep." Beaker

Reageer