Van leerrichting veranderen

Reageer
Berichten: 5

Van leerrichting veranderen

Hoi,

Mijn naam is Mert. Momenteel ben ik 21 jaar oud.

Ik studeer nog ICT n4 en ik zou graag van richting willen veranderen naar natuurkunde of scheikunde.

Ik heb al 6 jaar geen natuurkunde of scheikunde gehad. De laatste half jaar krijgen we snelcursus wiskunde(het is dan ook weer 5 jaar geleden dat ik wiskunde had).

Ik heb gezocht of ik ergens test kon doen om te zien of ik meer bij natuurkunde past of bij scheikunde. Maar helaas kon ik amper iets vinden. De algemeen beroepskeuzetest vertelt mij dat ik leraar of supply manager moet worden ](*,) .

Daarbij heb ik een grote achterstand in kennis van natuurkunde, scheikunde en wiskunde.

Mijn vraag is:

- zijn er ook mensen die soort gelijke verandering hebben gedaan?

- Hoe kan ik het achterstand in halen(welke boeken, links, tips)?

- Zijn er valkuilen uit jullie ervaring waar ik zeker op moet letten?

dat was het.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden en ik hoop dat dit de juist sub form is.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.564

Re: Van leerrichting veranderen

Verplaatst naar "studiekeuze"
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 306

Re: Van leerrichting veranderen

eightynine schreef:Hoi,

Mijn naam is Mert. Momenteel ben ik 21 jaar oud.

Ik studeer nog ICT n4 en ik zou graag van richting willen veranderen naar natuurkunde of scheikunde.

Ik heb al 6 jaar geen natuurkunde of scheikunde gehad. De laatste half jaar krijgen we snelcursus wiskunde(het is dan ook weer 5 jaar geleden dat ik wiskunde had).

Ik heb gezocht of ik ergens test kon doen om te zien of ik meer bij natuurkunde past of bij scheikunde. Maar helaas kon ik amper iets vinden. De algemeen beroepskeuzetest vertelt mij dat ik leraar of supply manager moet worden ;) .

Daarbij heb ik een grote achterstand in kennis van natuurkunde, scheikunde en wiskunde.

Mijn vraag is:

- zijn er ook mensen die soort gelijke verandering hebben gedaan?