De singulariteit van een zwart gat

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 4

De singulariteit van een zwart gat

Ik heb gelezen over het singulariteit probleem van zwarte gaten. En omdat deze worden voorspeld door de algemene relativiteit theorie zoekt men naar een oplossing in de lus-kwantumkosmologie. Maar ik zie niet echt wat het probleem is omdat de tijd in de buurt van een singulariteit zodanig wordt gekromd dat de tijd relatief ten opzichte van de tijd in de rest van het universum bijna stilstaat zodat die nanoseconden van het ineenstorten van een zwart gat miljarden jaren lijken te duren voor buitenstaanders en omdat het onmogelijk is om sneller dan het licht te gaan heeft het zwarte gat wel degelijk enige tijd nodig om ineen te storten tot een singulariteit. Daarom is er pas een singulariteit als je een zwart gat induikt zodat je niet meer het uitrekken van de tijd ervaart zoals buitenstaanders dat doen maar gewoon die nanoseconden als nanoseconden ervaart en je ziet dan (als je dat nog zou kunnen terwijl je uit elkaar wordt getrokken) het universum zich steeds sneller ontwikkelen als miljarden jaren seconden lijken te duren.., (buitenstaanders zien jou natuurlijk wel heel langzaam naar het zwarte gat vallen en uiteindelijk helemaal niet meer na de horizon).

Als je het zo bekijkt blijkt dus dat er "nu" geen singulariteiten zijn in het universum en dat dat (waarschijnlijk) nog heel lang gaat duren, namelijk totdat je in eentje valt.

Dat er geen singulariteiten zijn zou ook moeten blijken uit het feit dat we niet met een snelheid van het licht richting een zwart gat vallen omdat zijn aantrekkingskracht dan oneindig zou zijn.

nu mijn vraag: hoe zit het echt en waarom klopt dit niet of is het niet bevredigend voor de meeste natuurkundigen?

Reageer