massa moord

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 20

massa moord

zou iemand de massamoord tegen houden

Berichten: 160

Re: massa moord

Hoe bedoel je? Welke massamoord? Als het de moorden zijn welke plaatsvinden in de meer onrustige gebieden vn de werled hoop ik het wel, maar heb ik weinig vertrouwen, wanneer je he hebt over de moord op de dieren denk ik dat het niet gebeurd. Wat denk je zelf? En waarom???

Berichten: 6

Re: massa moord

ja hoor, maar waarom zou iemand dat doen ??? geld, macht en controle is blijkbaar het belangrijkste, de wereld word bestuurd door mensen die niet kijken naar een paar miljard hongerigen of doden zo lang zij maar hun macht kunnen uitoefenen. gelijk wat er gebeurd het geld gaat alleen maar meer en meer naar de banken en die 'investeren' niet in iets dat niet rendeert.
no one ever dreams

Berichten: 299

Re: massa moord

Het is mijn vaste overtuiging dat pogroms en holocausten nog steeds mogelijk zijn. Het is een kwestie van leiderschap.

Het zogenaamde 'correcte denken' dat de exclusiviteit in de media geniet is slechts een dun laagje vernis. De mens an sich is een territoriumbeest en zal dat vroeg of laat met ALLE middelen verdedigen. Eens een erkende leider opstaat is het zover.

Er zijn overigens in onze eigen West-Europese regio voorbeelden te over van groepen die anderen, ongeacht ras of huidskleur, wegpesten, jazelfs hardhandig verdrijven, om welke reden dan ook.

Gebeurt dit in de schaduw van onze beschaving en aan de zelfkant van onze maatschappij op kleine schaal, het kan op elk ogenblik uitbarsten en nationale én internationale proporties aannemen.

Het is geen verschijnsel van racisme, xenofobie of iets dergelijks. Het is een fenomeen van territorium, zowel materieel als ideëel.
"God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."



- L. Feuerbach

Berichten: 89

Re: massa moord

Het is mijn vaste overtuiging dat pogroms en holocausten nog steeds mogelijk zijn. Het is een kwestie van leiderschap.  

Het zogenaamde 'correcte denken' dat de exclusiviteit in de media geniet is slechts een dun laagje vernis. De mens an sich is een territoriumbeest en zal dat vroeg of laat met ALLE middelen verdedigen. Eens een erkende leider opstaat is het zover.  

Er zijn overigens in onze eigen West-Europese regio voorbeelden te over van groepen die anderen, ongeacht ras of huidskleur, wegpesten, jazelfs hardhandig verdrijven, om welke reden dan ook.  

Gebeurt dit in de schaduw van onze beschaving en aan de zelfkant van onze maatschappij op kleine schaal, het kan op elk ogenblik uitbarsten en nationale én internationale proporties aannemen.  

Het is geen verschijnsel van racisme, xenofobie of iets dergelijks. Het is een fenomeen van territorium, zowel materieel als ideëel.
Ik snap je punt.. Ik weet niet of ik het er helemaal mee eens ben..

De mens wordt nderdaad geconditioneerd als territorium beestje, dat heet kort door de bocht nationalisme. Nu is het niet per definitie waar dat een confontatie tot een hoop geweld leidt. Er zijn natuurlijk talloze voorbeelden waarbij dat wel zo is, maar als het niet gebeurt zou je er ook niets van horen...

Ik kan me voor een aanzienlijk deel vindenin wat je schrijft maar het is gewoon ultra-pessismistisch, stel dat die natuurlijke leider die opstaat helemaal niet de wereld wil veroveren, jij bent toevallig geconditioneerd om te geloven dat zo'n natuurlijke leider perse zijn territorium uit wil breiden al dan niet ten koste van andere bevolkingsgroepen of rassen.

Ik denk trouwens dat als er op internationaal/intercontinentaal niveau massaal gemoord gaat worden, dat we dan echt met zijn alleen eraan gaan, kijk eens naar wat voor wapens we nu hebben... Tijdens de holocaust stond de atoombom nog maar in de kinderschoenen, moet je voorstellen wat zijn opvolger 60 jaar later teweeg kan brengen.
All we can learn from history is that we can't learn from history...

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: massa moord

Dorus schreef:Het is mijn vaste overtuiging dat pogroms en holocausten nog steeds mogelijk zijn. Het is een kwestie van leiderschap.

Het zogenaamde 'correcte denken' dat de exclusiviteit in de media geniet is slechts een dun laagje vernis. De mens an sich is een territoriumbeest en zal dat vroeg of laat met ALLE middelen verdedigen. Eens een erkende leider opstaat is het zover.

Er zijn overigens in onze eigen West-Europese regio voorbeelden te over van groepen die anderen, ongeacht ras of huidskleur, wegpesten, jazelfs hardhandig verdrijven, om welke reden dan ook.

Gebeurt dit in de schaduw van onze beschaving en aan de zelfkant van onze maatschappij op kleine schaal, het kan op elk ogenblik uitbarsten en nationale én internationale proporties aannemen.

Het is geen verschijnsel van racisme, xenofobie of iets dergelijks. Het is een fenomeen van territorium, zowel materieel als ideëel.
Inderdaad, alleen hoeft dit niet perse door een leider te gebeuren maar eerder door een situatie.

De mens is `beschaafd` als hij het goed heeft en een `beest` als hij het niet goed heeft. (Had Belgie het niet zo goed gehad hadde we ook al lang een burgeroorlog gehad.)

Het is eigen aan de mens, geen ziekte of gedrag van paria`s, wat de `correcte` media ons wil doen late geloven.

Berichten: 151

Re: massa moord

Massamoordenaars zullen er blijven zolang er zo weinig over de werking van de hersenen bekend is.

Erfelijkheid, sociale factoren en opvoeding zijn van groot belang bij het ontstaan van een massamoordenaar. Vaak hebben deze personen een traumatische jeugd gehad, waarin zich een meervoudige persoonlijkheid heeft gevormd, die later aan het moorden slaat.

Re: massa moord

Uiteraard gaan er nog massamoorden gebeuren in de toekomst, wellicht nog meer dan in het verleden.

De bevolking groeit steeds meer aan, voedsel en drinkwater worden schaarser, milieurampen gaan toenemen... de mensen gaan steeds meer moeten vechten om te overleven en dan is het niet moeilijk om een minderheid in de samenleving verantwoordelijk te stellen voor alle problemen. Resultaat: die minderheid wordt uitgemoord.

Gebruikersavatar
Berichten: 85

Re: massa moord

Illiana schreef:Uiteraard gaan er nog massamoorden gebeuren in de toekomst, wellicht nog meer dan in het verleden.

De bevolking groeit steeds meer aan, voedsel en drinkwater worden schaarser, milieurampen gaan toenemen... de mensen gaan steeds meer moeten vechten om te overleven en dan is het niet moeilijk om een minderheid in de samenleving verantwoordelijk te stellen voor alle problemen. Resultaat: die minderheid wordt uitgemoord.


Dat klinkt bijzonder apocalyptisch. Volgens jouw redenering zal de mens zichzelf uiteindelijk dus vernietigen, want er ontstaat steeds een nieuwe minderheid.

Berichten: 656

Re: massa moord

Ik vraag me af wat ik onderwerp met geschiedenis te maken heeft.
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: massa moord

ik ook, daarom:

-slotje-
Appareo decet nihil munditia?

Gesloten