Dwarskracht- en momentenlijn

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 119

Dwarskracht- en momentenlijn

Mensen ik begin te twijfelen. ;)

Is deze bijlage juist?

Moment is gelijk aan de verdeeldebelasting.

Het product staat precies in zijn kantelpunt.

Alvast bedankt voor het nakijken van mijn huiswerk ;)
Tekening9.pdf
(3.81 KiB) 123 keer gedownload
A person who never made a mistake never tried anything new

Make everything as simple as possible, but not simpler.

Albert Einstein

Re: Dwarskracht- en momentenlijn

Ik denk persoonlijk niet dat dit juist is. Weet je zeker dat het (externe) moment Mw aangebracht is op het midden van de balk? Dat heb ik nooit eerder meegemaakt in een opgave. Wat niet wil zeggen dat het niet kan natuurlijk.

Berichten: 119

Re: Dwarskracht- en momentenlijn

Ik denk persoonlijk niet dat dit juist is. Weet je zeker dat het (externe) moment Mw aangebracht is op het midden van de balk? Dat heb ik nooit eerder meegemaakt in een opgave. Wat niet wil zeggen dat het niet kan natuurlijk.
De positie van de krachten zijn zeer vast. Het gaat om een voet van een staander waar in het midden van de voet de staander komt waar het moment doorgegeven wordt.

Als tegengewicht komt de hele voet vol te liggen met ballastgewicht. de gelijkmatig verdeeldebelasting.

Het is niet direct een opgave van het boek, maar huiswerk voormij om dit vraagstuk op te lossen. maar voor mijn stage.



De extreemste situatie is het moment van kantelen. dan kan ik naar mijn inzicht aan eenzijde inklemmen en krijg ik de lijnen die ik weergegeven heb in de PDF file.
A person who never made a mistake never tried anything new

Make everything as simple as possible, but not simpler.

Albert Einstein

Re: Dwarskracht- en momentenlijn

naamloos.GIF
naamloos.GIF (2.7 KiB) 125 keer bekeken
Sorry voor mijn late antwoord. Ik zou zo'n figuur als hierboven maken. Dat is toch de situatie zoals je die hebt he? Dan lijkt mij je uitwerking juist. Eventuele last op de staander mag er later bij op worden geteld.

Berichten: 119

Re: Dwarskracht- en momentenlijn

bessie schreef:[attachment=6032:naamloos.GIF]

Sorry voor mijn late antwoord. Ik zou zo'n figuur als hierboven maken. Dat is toch de situatie zoals je die hebt he? Dan lijkt mij je uitwerking juist. Eventuele last op de staander mag er later bij op worden geteld.
Dank ;)

Ik zie het weer voormij:)
A person who never made a mistake never tried anything new

Make everything as simple as possible, but not simpler.

Albert Einstein

Reageer