Electromagnetisme

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 6

Electromagnetisme

Sorry voor zo veel topics te maken, maar ik vind nergens een formule voor deze oefening op te lossen:
De magnetische bronspanning van een spoel bedraagt 750A. De stroom door de spoel bedraagt 2,5A. De gemiddelde lengte van de spoel bedraagt 250mm. Bereken het aantal windingen in de spoel en de veldsterkte.
geg.:

I: 2,5A

l: 0,250 m

Bronspanning v.e. spoel: 750A (Welke letter moet ik gebruiken en waarom staat het in Ampere?)

gevr.:

B en H

opl: (?)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: Electromagnetisme

Bronspanning = mmk

Aangezien je er een vakantietaak van moet maken denk ik wel dat je toch ergens een cursus elektromagnetisme moet hebben waarin dit soort dingen uitgelegd staat?

Berichten: 6

Re: Electromagnetisme

Aangezien je er een vakantietaak van moet maken denk ik wel dat je toch ergens een cursus elektromagnetisme moet hebben waarin dit soort dingen uitgelegd staat?


Neen, want dat was leerstof van 1-2de trimester, die blaadjes ben ik kwijt.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: Electromagnetisme

In principe staat alles wel op wikipedia, maar ik zou je eerder aanraden van de papieren van je leerkracht op de een of andere manier terug te vinden. Als je ze zelf niet meer hebt kan je ze misschien aan een vriend(in) vragen, die ze toch niet meer nodig heeft?

Berichten: 6

Re: Electromagnetisme

In principe staat alles wel op wikipedia, maar ik zou je eerder aanraden van de papieren van je leerkracht op de een of andere manier terug te vinden. Als je ze zelf niet meer hebt kan je ze misschien aan een vriend(in) vragen, die ze toch niet meer nodig heeft?
Ja, maar het is geen moeite meer waard, want, ik moet nog maar enkel 2 oefeningen maken van electromagnetisme.

P.S.: Bendankt voor de formule.

Reageer