Riemann

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 247

Riemann

Ik las in de cursus dat iedereen welkom is om het te proberen, maar dat de Riemann hypothese nog altijd niet bewezen is. Wat is daar dan zo moeilijk aan, als ik vragen mag?

Ik had de hypothese eens opgezocht op internet, en vergeleken met de verbanden in de cursus. Ik vind echter moeilijk een link tussen bepaalde integralen (oppervlakte onder de functie f(x)) en de Riemann hypothese zoals ze hier uitgelegd wordt :

http://staff.science.uva.nl/~craats/RH.pdf

Of is het antwoord op mijn vraag te moeilijk om zomaar even kort te zeggen?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: Riemann

Voor zover ik weet is die hypothese nog steeds een van de millennium problemen. Als iemand erin slaagt van ze te bewijzen dan krijgt die persoon daar $1,000,000 voor. Zelfs met dat geld als motivatie is er nog geen (correct) bewijs geleverd.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Riemann

Riemann (naam van een wiskundige) heeft in zijn leven meer dan alleen integralen gedaan; jij kent de Riemannintegraal maar deze Riemannhypothese gaat over iets anders. Je moet dus geen 'link' zoeken... Wat de Riemannhypothese inhoudt, staat toch uitgebreid uitgelegd in het document waar je naar linkt?
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 247

Re: Riemann

Ja, misschien iets té uitgebreid. Maar goed, dan weet ik tenminste dat dat allemaal niet met elkaar te maken heeft.

Maar voor zoveel geld wil ik het ook wel eens proberen!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Riemann

Succes; wie niet waagt... ;) .
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer