Koningschap moet absoluter worden

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Gebruikersavatar
Berichten: 74

Koningschap moet absoluter worden

In een andere topic is gevraagd naar Republiek of Monarchie. Het idee zelfs vind ik verwerpelijk de Koning is de leider van het land het volk heeft zeker inspraak maar de Koning is de onbetwiste leider. Zo vind ik het dat de Koning onbetwist boven het volk staat en dus automatisch niet gelijk staat tot het volk? De Koning heeft een hoge verantwoordelijkheid stamt af van de vaderlandse held en heeft dus het meest recht op de troon. Er moet hiërarchie zijn anders is er chaos zie het maar als het leger: De Commandant is de Koning zijn Generaals zijn de ministers, de hoge officieren zijn leiders van Provinciën de officieren bekleedden de positie van burgemeesters Sergeants zijn de politie en de soldaten het volk. Je kan opklimmen maar dan moet je wel de kennis hebben.

Maar om terug te komen op de titel kijk bijvoorbeeld nu naar het formatie proces het duurt eeuwen er kunnen maar geen knopen worden doorgehakt. Ook wetten in de tweede kamer gaan maar stroef en komen moeilijk door, wat nou als we de Koning een Koninklijke beslissing kunnen laten uitvoeren waarmee hij beslist of iets wel of niet doorgaat. Zo zou hij nu dus kunnen beslissen of de Formatie moet doorgaan en dan ook geen gezeur meer of dat het stopt en een nieuwe variatie word geprobeerd. Hiermee wil ik niet zeggen dat iemand van het volk nooit een land zou kunnen integendeel de functie van Minister President zou gewoon blijven bestaan. Alleen de Koning heeft meer recht op de hoogste positie hij word al bij ze geboorte opgeleid tot een goed vorst die ambitie komt bij normale mensen vaak pas opzetten tijdens of na hun studie en zijn eigenlijk dan al te laat om zo'n positie te bekleedden. En dan krijg je altijd nog de argumenten dat "wat als er een gek op de troon komt" geloof mij maar ten eerste zou zo'n gek ten eerste nooit door zijn ouders op de troon gezet een jongere broer of zus word dan gekozen ten tweede als hij door rare omstandigheden toch de troon bestijgt zal hij worden afgezet op het moment dat men doorheeft dat hij gek is. De Monarchie is niet fout het is goed het heeft Europa grootgebracht.

Maar ik hoor jullie mening ook graag aan natuurlijk en probeer te argumenteren.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Koningschap moet absoluter worden

De Monarchie is niet fout het is goed het heeft Europa grootgebracht.
Hadden ze dat nu maar geweten voor ze met die hele Franse Revolutie begonnen!

Ik wil maar zeggen dat dit nogal subjectief is...

Berichten: 473

Re: Koningschap moet absoluter worden

Alleen de Koning heeft meer recht op de hoogste positie hij word al bij ze geboorte opgeleid tot een goed vorst die ambitie komt bij normale mensen vaak pas opzetten tijdens of na hun studie en zijn eigenlijk dan al te laat om zo'n positie te bekleedden.
Ah ja, is er dan ergens een school om koning te worden?

Waarom heeft iemand dan het recht om daar naartoe te gaan maar ik niet?

Geert Hoste kan toch ook "Ik wil koning worden!" zeggen maar ook hij weet die school blijkbaar niet zijn.

Ik zou toch graag eens laurenke zijn schoolrapporten willen zien... ...
En dan krijg je altijd nog de argumenten dat "wat als er een gek op de troon komt" geloof mij maar ten eerste zou zo'n gek ten eerste nooit door zijn ouders op de troon gezet een jongere broer of zus word dan gekozen ten tweede als hij door rare omstandigheden toch de troon bestijgt zal hij worden afgezet op het moment dat men doorheeft dat hij gek is.
Ben je boudewijn vergeten misschien? Twee dagen aftredden om de abortus wet toch maar niet te moeten goedkeuren. Zouden ze dat geleerd hebben in die school, foefelen tot het hen maar uit komt?? 't Zit er dik in !
De Monarchie is niet fout het is goed het heeft Europa grootgebracht.
De boer op zijn land die voeding kweekt voor de arbeider in de fabriek die staal en energie maakt, de wetenschapper die dingen uitvindt, die hebben Europa groot gebracht, niet een of andere pipo die toevallig door een ander pipo op een troon gegooid werd!!

t' Zal ondertussen wel duidelijk zijn zeker; afschaffen die handel en hoe sneller, hoe liever!!!

Gebruikersavatar
Berichten: 74

Re: Koningschap moet absoluter worden

De boer op zijn land die voeding kweekt voor de arbeider in de fabriek die staal en energie maakt, de wetenschapper die dingen uitvindt, die hebben Europa groot gebracht, niet een of andere pipo die toevallig door een ander pipo op een troon gegooid werd!!

t' Zal ondertussen wel duidelijk zijn zeker; afschaffen die handel en hoe sneller, hoe liever!!!

[/quote]

Nooit afschaffen! Die pipo die jij noemt heeft wel opdracht gegeven voor de kolonisatie van de wereld en die kolonisatie heeft Europa grootgebracht. En ik zeg niet dat er een school is om koning te worden ik zeg alleen dat tijdens je studie tijd je pas ambities krijgt om te gaan regeren terwijl een koningskind dat al vanaf zijn geboorte meekrijgt. En daarbij is het Nederlandse koningshuis anders dan het Belgische dat mag je niet met elkaar vergelijken.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Koningschap moet absoluter worden

De kolonisatie heeft Europa grootgebracht.... En intussen Afrika verwoest?

Dat lijkt me een primitieve redenering. Oorlog is goed want als ik de sterkste wapens heb, win ik en word ik er beter van. Mmm...
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 74

Re: Koningschap moet absoluter worden

Heb je mij horen zeggen dat het goed is? Het heeft ons wel alleen grootgebracht of het goed was is een andere zaak.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Koningschap moet absoluter worden

Nooit afschaffen! Die pipo die jij noemt heeft wel opdracht gegeven voor de kolonisatie van de wereld en die kolonisatie heeft Europa grootgebracht.


Ik had uit deze zinsnede toch wel opgevat dat jij dat een goede zaak vindt... 'Nooit afschaffen!'
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 74

Re: Koningschap moet absoluter worden

Ik had uit deze zinsnede toch wel opgevat dat jij dat een goede zaak vindt... 'Nooit afschaffen!'


Ja ik zeg het Koningshuis nooit afschaffen, maar als jij voor de keuze stond of in een rijk welvarend Europa wonen met een wat grauwer verleden of in een minder ontwikkelde wereld leven, dan weet ik je keus wel denk ik. Je vind de Europese historie misschien niet aantrekkelijk (ik wel trouwens) maar het heeft er wel voor gezorgd dat jij elke dag te eten krijgt en in een lekker bed ligt.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Koningschap moet absoluter worden

Ik denk toch dat het wat voortvarend is om te stellen dat een koningshuis het welvarend Europa heeft geschapen. Dat welvarend Europa is gegroeid, en de wieg stond misschien wel in het oude Griekenland. Reeds daar werd de basis voor de democratie gelegd. De Grieken waren in de eerste plaats handelaars, niet echt veroveraars.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Koningschap moet absoluter worden

Nooit afschaffen! Die pipo die jij noemt heeft wel opdracht gegeven voor de kolonisatie van de wereld en die kolonisatie heeft Europa grootgebracht.
Dat is ondertussen al ruim 400 jaar geleden. Het koningshuis van nu heeft niets meer van doen met het koningshuis toen. Toen hadden ze politieke macht, nu niet/nauwelijks meer.

Misschien kunnen we anders ook proberen opnieuw houten schepen maken, want die zorgden voor de kolonisatie die ons zo rijk maakten. Dan zullen we vast en zeker opnieuw zo rijk worden ;) Om maar te zeggen dat als 2 dingen gelijktijdig gebeuren, ze niet noodzakelijk verband houden. Als je denkt dat er zonder onze monarchie geen kolonisatie zou geweest zijn, staat het je vrij om te argumenteren. Maar ik ga je hier niet op je woord geloven.

Bovendien heeft de Verenigde Staten ook gekoloniseerd, en zij zijn NOOIT een monarchie geweest. De link tussen beiden leg ik dus niet direct.

Bovendien is de Verenigde Staten nooit een koninkrijk geweest, en zij zijn nog steeds de grootmacht in de wereld. Een republiek werkt blijkbaar ook prima.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Koningschap moet absoluter worden

We gaan hier verder.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gesloten