Ervaringen met gpu

Moderator: Jan van de Velde

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 320

Ervaringen met gpu

Ik heb mezelf net voor een prikje een 2de-hands nvidia 8800 GTX GPU cadeau gedaan.

Paar vragen:

- Is deze GPU al bij iemand in gebruik en wat zijn de ervaringen?

- Kan ik die gebruiken in een PC die al een grafische kaart heeft? Ik zou die willen installeren enkel om te folden.

dank...
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...

help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 203

Re: Ervaringen met gpu

Ik heb geen ervaring met deze kaart.

Als ik even op internet rondzoek zie ik dat deze kaart maximaal tussen de 165 en 185 Watt vraagt (afhankelijk van de site waar ik op heb gekeken)

Boinc zal de kaart op z'n maximumvermogen gebruiken, want voor zover ik weet is het (nog) niet mogelijk om voor je videokaart de belasting in te stellen.

Met andere woorden: zet je Boinc aan met deze kaart, dan kun je er vanuit gaan dat het erg warm gaat worden op je kamer en dat je in zo'n 10 uur meer dan 1,5 kWh (verbeter me indien nodig) verbruikt. Uit 1 bron heb ik vernomen dat dat zo'n 28-36 cent kost. Doe je dat elke dag gemiddeld 10 uur, dan kun je dus zo 10 euro per maand meer gaan verbruiken?

Maar goed, ik zou in ieder geval even checken of de voeding, je moederbord en de koeling van je pc goed is, anders heb je kans dat je systeem instabiel wordt.

(Nadat ik een nieuwe (nogal zware) videokaart had geïnstalleerd, liep m'n computer steeds vast. Uiteindelijk bleek dat probleem opgelost door een nieuw moederbord te instelleren die de hoge doorvoer van stroom en data beter aankon. Maar als ik nu een tijd lang de kaart zwaar belast, dan merk ik alsnog dat m'n pc slomer wordt en erg warm van binnen.)

Ik denk trouwens dat je die kaart inderdaad wel gewoon kunt gebruiken om te folden.
dus.