Coderen en decoderen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 4

Coderen en decoderen

hey,

ik ben met mijn eindwerk bezig en ik ben met coderen en decoderen bezig.

Maar ik vind niet zoveel informatie, en mijn vraag is of iemand weet waar je nog vooral nuttige informatie kan vinden?

alles is welkom

Berichten: 1.116

Re: Coderen en decoderen

Ligt er aan over wat je wilt coderen en decoderen. Je hebt dermate veel soorten van coderen en decoderen. Hierbij moet je denken aan plaatjes, muziek of meer lossless encoderen/decoderen als base64 voor mails e.d.

Dus wat is jouw onderwerp en wat wil je weten?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Coderen en decoderen

chelseafc schreef:hey,

ik ben met mijn eindwerk bezig en ik ben met coderen en decoderen bezig.

Maar ik vind niet zoveel informatie, en mijn vraag is of iemand weet waar je nog vooral nuttige informatie kan vinden?

alles is welkom
coderen en decoderen is héél ruim. Gaat het hier om codecs? Beveiliging? compressie?

En wat is het niveau van je voorkennis? Ik heb hier nog een cursus communicatietheorie liggen...
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 4

Re: Coderen en decoderen

JWvdVeer schreef:Ligt er aan over wat je wilt coderen en decoderen. Je hebt dermate veel soorten van coderen en decoderen. Hierbij moet je denken aan plaatjes, muziek of meer lossless encoderen/decoderen als base64 voor mails e.d.

Dus wat is jouw onderwerp en wat wil je weten?
ja daar ben ik nog eigenlijk nog heel fel mee bezig, vooral bij banken en beveiligingen enzo...

maar ik weet nog niet concreet welke richting ik moet uitgaan, ik heb vooral geleerd te coderen en decoderen met matrices maar ik weet niet of dat een goed idee is om dat te gebruiken
317070 schreef:coderen en decoderen is héél ruim. Gaat het hier om codecs? Beveiliging? compressie?

En wat is het niveau van je voorkennis? Ik heb hier nog een cursus communicatietheorie liggen...
ja daar ben ik nog eigenlijk nog heel fel mee bezig, vooral bij banken en beveiligingen enzo...

maar ik weet nog niet concreet welke richting ik moet uitgaan, ik heb vooral geleerd te coderen en decoderen met matrices maar ik weet niet of dat een goed idee is om dat te gebruiken

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Coderen en decoderen

Dan bedoel je waarschijnlijk encryptie. Tenminste als je het hebt over banken en beveiligen, bedoel je "coderen" in de zin van gegevens versleutelen zodat ze niet zomaar te lezen zijn, neem ik aan?

Begin bijvoorbeeld eens op wikipedia.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Berichten: 4

Re: Coderen en decoderen

Rogier schreef:Dan bedoel je waarschijnlijk encryptie. Tenminste als je het hebt over banken en beveiligen, bedoel je "coderen" in de zin van gegevens versleutelen zodat ze niet zomaar te lezen zijn, neem ik aan?

Begin bijvoorbeeld eens op wikipedia.
ja zoiets in die weg, en ja encryptie ben ik ook al tegengekomen en dat is ook de richting die ik uit wil gaan, maar het lijkt mij niet genoeg om over dat alleen te praten

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Coderen en decoderen

"Dat alleen"? Ik weet niet hoe groot dat eindwerk moet worden (en op welk niveau), maar encryptie is een onzettend complex veelzijdig onderwerp waarover meer dan genoeg valt te vertellen.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Berichten: 4

Re: Coderen en decoderen

"Dat alleen"? Ik weet niet hoe groot dat eindwerk moet worden (en op welk niveau), maar encryptie is een onzettend complex veelzijdig onderwerp waarover meer dan genoeg valt te vertellen.


ja ik ben er nu al wat dichter bijgekomen en nu weet ik denk ik hoe ik fantsoenlijk moet beginnen, in ieder geval ontzettend bedankt

Berichten: 9

Re: Coderen en decoderen

ja ik ben er nu al wat dichter bijgekomen en nu weet ik denk ik hoe ik fantsoenlijk moet beginnen, in ieder geval ontzettend bedankt
zorg 1st en vooral dat je echt alles op het internet vind en in bibliotheken gaat kijken

maar wikipedia is en blijft nog altijd een goede site :D/

zorg 1st en vooral dat je echt alles op het internet vind en in bibliotheken gaat kijken

maar wikipedia is en blijft nog altijd een goede site ](*,)

Reageer