Springen naar inhoud

Voedingspatronen & eiwitdieten

• Log in om te kunnen reageren

JackDaniels

JackDaniels

• 0 - 25 berichten
  • 20 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 september 2010 - 10:23

Hoi,

Ik doe onderzoek naar de verschillen tussen de eiwitdieten en afvallen op basis van een gezondere en normalere voedingspatroon. Eiwitdieten werken over het algemeen minder goed, omdat je vaak te maken krijgt met een terugval. Mensen weten niet om te gaan met voeding na het dieet en vallen daarom terug. Bij het aannemen van een gezonder voedingspatroon krijg je een beter ritme, waardoor je het langer vol kunt houden. Heeft iemand meer informatie over dit onderwerp en dan specifiek over de terugval waarmee de personen die een eiwitdieet volgen te maken krijgen? Misschien heeft iemand ook een goede site of bron voor mij, waar ik veel informatie kan vinden over gezondere voedingspatronen?

Alvast bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8405 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 september 2010 - 12:05

Hier is zeker wel iets over gepubliceerd.

Waar je je informatie vandaan haalt maakt erg veel uit, pas op voor het wc-eend effect (wij van wc-eend...)

Je zou een aantal verschillende dieten kunnen gaan vergelijken met elkaar en wat de mogelijke schadelijke effecten zijn. Denk hierbij aan bijvoorbeeld montagnac, atkins, sonja bakker, weight watchers... etc.

Zelf ben ik de mening toegedaan dat overgewicht ontstaat doordat mensen de directe relatie met hun voedsel (waar komt het vandaan, wat zit er in mijn eten) zijn verloren doordat potjes en pakjes zo ontzettend makkelijk zijn.

Je zal ook duidelijk moeten maken wat een 'gezond' voedingspatroon is. In theorie zou je een gezond voedingspatroon hebben zodra je alle benodigde bouwstoffen, mineralen en vitaminen binnen krijgt en je op een calorisch neutraal niveau zit. Misschien is het ook interessant om de dieten zoals in de zogenaamde 'blue zones' te behandelen.
"Meep meep meep." Beaker

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures