Sterke elektromagneet

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Sterke elektromagneet

hallo,

ik moet een aantal sterke magneten hebbn/ maken.

nu is mijn vraag, hoe krijg ik een sterke magneet en hoe zit dit met veiligheid.

ik weet dat ik broos ijzer moet nemen, veel wikkelingen gebruiken en dun koperdraad.

het gaat erom dat spelers een magneet op zich dragen en aan kunnen zetten waardoor ze bv. tegen een stalen kast of stoel worden getrokken.

hoe ga ik om met spanning, (hoe weet ik hoeveel er nodig is)

dat is het voor nu wel zo'n beetje.

vriendelijke groet

Gebruikersavatar
Berichten: 450

Re: Sterke elektromagneet

Een elektromagneet die een persoon moet kunnen dragen is al een krachtig ding. De stromen die je nodig hebt zullen dus aanzienlijk zijn, hoe ga je de personen die dit toestel aan hun lichaam dragen hiertegen beveiligen? De impact die de personen ondergaan op het moment dat ze tegen bvb een metalen kast tot stilstand komen zal ook wel niet te onderschatten zijn. Ik probeer maar aan te tonen dat er heel wat problemen zijn die je zou moeten oplossen en dit veilig uitvoeren lijkt me een heel project op zich waar ik zeker geen eindverantwoordelijkheid van zou willen dragen. Ik raad het dan ook sterk af om zoiets te proberen.

Zou je het bijvoorbeeld niet kunnen oplossen met klitband of iets dergelijks? Zoals die speeltuigen die je soms ziet waarbij je een pak moet aantrekken dat volledig bedekt is met klitband.

Reageer