Vleesetende bacterie

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 1

Vleesetende bacterie

Hallo,

Ik ben een man van 40 jaar

enkele weken geleden kreeg ik uit het niets op een avond hevige pijn in mijn knie,

de dag erna toch maar even langs de huisarts,deze zag dat ik koorts had en een vuurrode dikke en warme knie had

hij stuurde me gelijk door naar de spoedeisende hulp

daar aangekomen gingen ze eerst bloedprikken

Na de bloeduitslag wilde ze het zeker weten, dus werd er een punctie gedaan

Na wat vocht te hebben genomen uit mijn knie(dit dit overigens onmenselijk veel pijn) besloot men toch te opereren

mijn bloedwaarde was gestegen naar 127 (dit moet onder de 10 zijn)

ik werd aan het infuus gelegt met antibiotica en peneceline

Ik werd als maar zieker en had bijna 41 graden koorts

De volgende ochtend was mijn bloedwaarde gestegen naar 455,

er werd toen met spoed geopereerd en er werd me van te voren verteld dat ik mischien mijn been moest missen

na de operatie was mijn been er gelukkig nog, er zaten wel gentakralen in

mijn bloedwaarde begon te dalen,maar mijn bovenbeen werd nu rood en gezwollen

ik werd weer geopereerd en er werd weer verteld dat de kans erin zat dat mijn been eraf moest

maar gelukkig was dat niet zo

Na die opratie ging het beter met me,

de laatste operatie was alleen de kralen eruithalen en alls nog eens spoelen

na 3 weken in het ziekenhuis gelegen te hebben ben ik inmiddels thuis en begin met de therapie

Ik wil dan ook het team van artsen dat mij in het orbis ziekenhuis te sittard-geleen enorm bedanken voor de snelle en juiste ingrepen

was ik 24 uur later geweest had ik het niet gehaald,zei de arts,omdat de bacterie al in mijn bloedbaan zat

soms heb je een heel elftal engeltjes op je schouder

Marcel Bronneberg

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Vleesetende bacterie

Beste marcelbronneberg,

Wat erg om te horen dat je zo'n bacterie aan den lijve hebt ondervonden. Ik heb zelf als arts meerdere gevallen gezien waarbij het slecht afliep en waaraan sommigen zelfs zijn overleden. Vaak reageert zo'n bacterie goed op antibiotica, echter is het de snelheid waarmee de infectie zich uitbreidt zo gevaarlijk. Via de peesplaten (snelwegen voor bacterien) kan een infectie dan razendsnel uitbreiden.

Ik snap daarom heel goed dat je je verhaal ergens kwijt wilt. Het wetenschapsforum is denk ik alleen niet de beste plek daarvoor. Op dit forum worden met name wetenschappelijke discussies gehouden over bepaalde onderwerpen en is er -soms ten onrechte- niet veel plaats voor persoonlijke verhalen cq medische problemen.

Omdat deze gebeurtenis zeer aan je hart gaat en ik ook vind dat mensen mogen weten wat het is om zoiets mee te maken laat ik je bericht staan, echter zal er niemand direct op kunnen reageren. Daarvoor kun je beste terecht op fora die gericht zijn op lotgenotencontacten. Als iemand naar aanleiding van dit bericht er graag met jou over wilt praten dan kan dat via de persoonlijke berichten. Mocht je in de toekomst besluiten dat dit bericht te persoonlijk is dan kan het nog altijd verwijderd worden.

Dit topic gaat op vooralsnog slot.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gesloten