Lading PVC zaagdeeltjes? En deze afstoten?

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Lading PVC zaagdeeltjes? En deze afstoten?

Omwille van mijn eindwerk ben ik druk bezig om PVC zaagdeeltjes af te stoten.

Is dit mogelijk?w weet iemand de lading van pvc deeltjes?

alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Lading PVC zaagdeeltjes? En deze afstoten?

Ik denk niet dat er een vaaste lading toe te kennen valt aan die pvc deeltjes. Het is niet zo dat je allemaal positief geladen deeltjes hebt liggen. Anders zou je statische schokken blijven krijgen.

Wat je zou kunnen doen is het oppervlak waar je de pvc stukjes weg uit wil hebben kunnen laden. De pvc stukjes krijgen dan ook die lading en ze worden af gestoten. Ik geloof dat hier ergens ook een topic is over het afstoten van stof van een spiegel. Redelijk hetzelfde verhaal. Er staan in dat topic in ieder geval een aantal overwegingen die de moeite waard zijn.

Dit was het topic:

http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...showtopic=10319

Gezocht op: Spiegel and stof and lading (1 resultaat)
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Lading PVC zaagdeeltjes? En deze afstoten?

Probeer eens een handje vol stof op een positief geladen oppervlak en een negatief geladen oppervlak te storten.

Misschien is het voldoende om het materiaal waar je het in stort te aarden?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 2

Re: Lading PVC zaagdeeltjes? En deze afstoten?

Ok jongens! alvast bedankt.

Echt wel tof zo snelle reacties.

ik hou jullie op de hoogte.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Lading PVC zaagdeeltjes? En deze afstoten?

Ik werk in een doe het zelf zaak waar wij ook platen op maat zagen. waaronder het een en ander aan kunst stof. en we ondervinden geen last van statische geladenheid.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Lading PVC zaagdeeltjes? En deze afstoten?

Ik denk niet dat er een vaaste lading toe te kennen valt aan die pvc deeltjes. Het is niet zo dat je allemaal positief geladen deeltjes hebt liggen. Anders zou je statische schokken blijven krijgen.
Volgens mij is dat wel zo, een bepaald materiaal trekt toch alleen maar lading van één pool aan (zeg je dat zo?). Ook heb ik die ervaring bij mij op de universiteit bij het eerstejaarsvak over electrische lading ed. We hadden een proefje en een docent ging even in een tabellenboek opzoeken welke lading je kreeg als je met kattenvel over PVC wreef.

Weet iemand hier meer over?

Reageer