Springen naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Recordvlucht met klapwiekende vliegmachine

• Log in om te kunnen reageren

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 september 2010 - 14:24

Recordvlucht met klapwiekende vliegmachine

Het idee is al bekend uit de tijd van de oude Grieken. Icarus, een figuur uit de Griekse mythologie, probeerde te ontsnappen door weg te vliegen met vleugels van was. Hij luistert echter niet naar zijn vaders advies om niet te dicht bij de zon te vliegen. Zijn vleugels smelten door de warmte en hij stort neer in de Ege´sche Zee.

Leonardo da Vinci had in 1485 iets realistischer ideeŰn. Hij kwam tot de conclusie dat een mens te zwaar is en te weinig kracht heeft om met zijn armen te kunnen vliegen. Een vliegmachine met eigen vleugels die door een mens aangedreven worden, een ornitopter, moest echter mogelijk zijn. En dat proberen we nu al sinds 1870 voor elkaar te krijgen. Het blijkt een lastig opgave; alle klapwiekende vliegmachines hebben toch een motor nodig om in de lucht te blijven.

...

Lees verder: http://www.kennislin...t=Google Reader

Bron: Kennislink

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Kaspace

Kaspace

• >100 berichten
  • 202 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 september 2010 - 22:51

kBen niet heel erg overtuigd... Aanslepen als een zweefvliegtuig geeft een flinke startsnelheid. Daarna 16x fladderen is te weinig om van echt vliegen op mankracht te mogen spreken.

317070

317070

• >5k berichten
  • 5597 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 september 2010 - 10:32

Daarna 16x fladderen is te weinig om van echt vliegen op mankracht te mogen spreken.

Niet op mankracht, maar nog altijd motorisch, dacht ik. Verder zijn de broers wright ook zo begonnen hÚ. ;) Alle begin is moeilijk.
Bovendien had ik de indruk dat het de bedoeling was om 16 keer te gaan, vanwege de 'gecontroleerde' landing en dat hij stopte met klapwieken.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-

shimmy

shimmy

• >1k berichten
  • 1139 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 september 2010 - 09:13

Niet op mankracht, maar nog altijd motorisch, dacht ik.

Dan heb je het artikel toch niet gelezen. De hele uitdaging is juist de zoektocht naar een mens aangedreven ornitopter. In het luchtvaartuig zit dan ook iemand als een gek te trappen.

Zelf ben ik ook niet geheel overtuigd. Het vaartuig komt nergens uit het grondeffect. Je kunt je dus afvragen of met een goed ontworpen zweefvliegtuig niet de zelfde afstand zou zijn afgelegd als deze met de zelfde snelheid was losgelaten. Aan de andere kant zie je het vaartuig geen hoogte verliezen tot wordt gestopt met klappen (misschien was de baan daar wel gewoon op). Ik zou graag iets weten over het snelheidsverloop tijdens deze vlucht. Als de snelheid nagenoeg constant is gebleven zou dat een flink deel van mijn scepsis weg kunnen nemen. Gezien de omgeving en laagstaande zon durf ik thermiek wel uit te sluiten.

Veranderd door shimmy, 28 september 2010 - 09:15

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 september 2010 - 09:34

Hier zijn wat meer details over het project: http://hpo.ornithopter.net/

shimmy

shimmy

• >1k berichten
  • 1139 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 september 2010 - 11:22

....succeeded in completing several sustained flights!! On the longest flight the altitude and airspeed were maintained for 19.3 seconds,....

Ik vind het een mooi project.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures