Verslag biologiepracticum dissimilatie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

Verslag biologiepracticum dissimilatie

Hallo allemaal\

Ik ben nieuw hier en heb meteen een vraagje

Ik heb voor bio een practicum gehad en daar moet ik een verslag van maken.

En dat moet echt een goed cijfer worden.

Kunnen jullie mijn verslag nakijken en commentaar geven en corrigeren

dat zou ik heel fijn vinden

mvg

Maarten

Dit is hem:

CO2 Uitstoot bij Planten

Door Maarten de Kock en Patrick Buijs

23-9-10

Onderzoeksvraag

Heeft de hoeveelheid blaadjes invloed op de CO2 uitstoot?

Doel

Onderzoeken of de hoeveelheid blaadjes invloed heeft op de hoeveelheid CO2 uitstoot.

Hypothese

Wij verwachtten dat het wel verschil maakt.

Meet blaadjes wil zeggen dat er meer verrand word en meer wordt uitgestoot.

Benodigheden

- 3 reageerbuisjes met een beetje kalkwater

- 9 blaadjes van dezelfde grootte

- Alumineumfolie

Methode.

We vullen de 3 reageerbuisjes met dezelfde hoeveelheid kalkwater

Daarna vullen we de 3 reageerbuisjes met 3 verschillende hoeveelheden blaadjes.

Eentje met 1, eentje met 3 en eentje met 5.

Vervolgens wikkelden we deze in aluminium folie zodat er geen fotosynthese plaatsvindt.

We zetten ze daarna op de vensterbank. Na 3 dagen gingen we de resultaten bekijken.

Resultaten

De resultaten vielen zwaar tegen. Wij hadden verwacht dat er wel verschil zou zijn. In plaats daarvan was er bij alle 3 de reageerbuisjes geen reactie op het kalkwater.

Er was dus geen zichtbaar resultaat.

Discussie

Dit kan vele redenen hebben.

We kunnen de proef veranderen op deze gebieden:

- Temperatuur veranderen: hij stond nu op de vensterbnk in de zon. Misschien helpt een koelere temperatuur.

Helaas hebben andere groepjes een andere temperatuur genomen en daar kwam ook geen resultaat uit

- Ander plant proberen: Misschien was deze plant niet goed. Bijvoorbeeld te langzaam.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Verslag biologiepracticum dissimilatie

Vraag aub niet om spoed. Velen zullen je vast willen helpen, maar niemand wordt zenuwachtig van jouw haast.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Verslag biologiepracticum dissimilatie

Ik heb niet enorm veel tijd, maar goed, even een paar dingetjes:

Je hebt geen resultaten weergegeven, wat je bij de resultaten hebt staan, dat is de discussie! Geef bij resultaten ECHT de resultaten weer, wat heb je gemeten? Wat heb je gezien? Op welke manier heb je C02 gemeten dan? Hoe zag je dat er dus geen verschillen waren (in wat?) zo is het niet duidelijk wat je nou hebt afgelezen. Wat is een beetje kalkwater? Je moet preciezer zijn, ml aangeven. Hoe groot zijn de blaadjes in cm? Wat is de oppervlakte?

Verder, er staan heel erg veel spelfouten in! Als dat teveel wordt heb je kans dat daar ook punten voor worden afgetrokken, even snel een paar die er zeker uitspringen en verbeterd moeten;

verrand --> verbrand?

uitgestoot --> uitgestoten?

Alumineumfolie

en zo nog wat, dus even doorlezen.

Ohja: nogmaals, je moet echt specifieker zijn:

Eentje met 1, eentje met 3 en eentje met 5.--> wat? gram? ml? olifanten?

Succes!
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Gebruikersavatar
Berichten: 68

Re: Verslag biologiepracticum dissimilatie

silox schreef:Discussie

Dit kan vele redenen hebben.

We kunnen de proef veranderen op deze gebieden:

- Temperatuur veranderen: hij stond nu op de vensterbnk in de zon. Misschien helpt een koelere temperatuur.

Helaas hebben andere groepjes een andere temperatuur genomen en daar kwam ook geen resultaat uit

- Ander plant proberen: Misschien was deze plant niet goed. Bijvoorbeeld te langzaam.
Discussie is, samen met de conclusie, het belangrijkste onderdeel van dit soort verslagen. Zorg ervoor dat als je stelt dat iets vele redenen kan hebben, je ten eerste noemt wat vele redenen kan hebben, en vervolgens noemt wat die redenen zijn. Probeer dit tamelijk volledig en dus uitgebreid te doen.

Verder bedoel je bij vensterbnk waarschijnlijk vensterbank.

Temperatuur is niet koel of warm, maar heeft een bepaalde waarde. Deze kan hoog of laag zijn.

Een bepaald voorwerp is koud (koel) of warm.

Probeer ook te definiëren waarom exact de plant niet goed is. Waarin is de plant te langzaam?

Succes!

Tip: wees zo kritisch mogelijk op je eigen werk en probeer met de kennis die hebt een zo goed mogelijk verslag te produceren.

Reageer