Sds page eiwitten scheiden

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 17

Sds page eiwitten scheiden

Ik heb op school met SDS page eiwitten gescheiden. Nu zie ik heel veel bandjes bij verschillende monsters. Nu moeten we een aantal begrippen gebruiken met betrekking tot de laantjes.

Ik snap alleen niet hoe je dat kunt zien aan de laantjes, dat hebben ze namelijk niet uitgelegd.

Voorbeelden van de begrippen:

Verontreinigingen

Subeenheden

Aggregratie; ophoping van eiwitten? dus als er een dik bandje te zien is?

Degradatie

Dimeren; ja 2 monomeren, maar hoe zie ik dat?

Trimeren; 3 monomeren, zelfde verhaal

Micro-heterogeniteit

Isoënzymen

Onvolledige denaturatie

Kan iemand mij helpen? Of miss een link sturen? Ik heb al gezocht, maar ik kom er niet uit hoe je dit kan zien aan de verschillende laantjes op de gel.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Sds page eiwitten scheiden

Zonder dat je enige indicatie hebt van welk monster je op de gel hebt zitten zal je dit ook niet kunnen bepalen.

Ga eens uit van een fictief voorbeeld waarbij je een eiwit van 23 kD hebt geladen. Probeer hierbij eens na te gaan hoe de verschillende begrippen er vervolgens uit zouden zien.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 17

Re: Sds page eiwitten scheiden

Ja ik weet wel welke monsters er zijn opgebracht.

Dan zie ik heel veel bandjes onder elkaar, maar hoe weet ik wat ik erover kan zeggen m.b.t die begrippen?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Sds page eiwitten scheiden

Als je de hoogte weet waarop je verwachtte bandjes zitten dan kan je je verwachte sample dus lokaliseren. Probeer eens na te gaan voor 1 bandje wat het effect zou zijn als hier degradatie producten van aanwezig zouden zijn.

Probeer dat vervolgens eens met de andere begrippen die je in de beginpost hebt geplaatst.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 17

Re: Sds page eiwitten scheiden

Oke, ik snap alleen niet wat micro-heterogeniteit is!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Sds page eiwitten scheiden

klik

Je hebt dus te maken met verschillende koolhydraten die aan je eiwit zitten gebonden. Of je dit kan waarnemen en zo ja hoe is aan de hand van twee vragen te beantwoorden. Ten eerste zouden koolhydraten nog geboden zijn na denaturatie? Ten tweede wat is het effect van de binden van koolhydraten voor de chemische eigenschappen die noodzakelijk zijn bij eiwit chromatografie?
"Meep meep meep." Beaker

Reageer