veiligheid

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

veiligheid

Kent er iemand een goede site over veiligheid in het labo chemie? Het is de bedoeling dat hij bruikbaar is een schoollabo. Ik zoek informatie over vb velig werken met bunzenbrander, glasmateriaal, gasflessen, veilig boren van kurken, R en Szinnen , gevarensymbolen

Verder zoek ik ook een site over eerst hulp bij ongevallen in het labo

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: veiligheid

Ik kan je:

Veiligheid in het laboratorium

H. Kramers-Pals en D. van der Meulen

Bohn Stafleu van Loghum

ISBN 90 313 2959 2

aanraden.

Op Bol.com is de andere druk (even goed) beschikbaar voor 27.50.

Dit is een ontzettend duidelijk en degelijk boek, soms op het iritante af. (sommige dingen zijn common sense, en dat behandelt het boek ook, maar wat voor de een common sense is is voor de andere misschien iets waar hij of zij nooit aan gedacht heeft). Echter als je zeker wilt zijn dat je niets aan het toeval overlaat en op ee ngegeven moment met gevaarlijkere proeven aan de slag gaat, kan ik je deze echt aanraden. Het behandelt ook hoe je chemische stoffen moet afvoeren zodat het zo min mogelijk schade oplevert aan het milieu. Erg degelijk. Betrouwbaarder dan wat je meestal op internet vind.

Als je serieus te werk wilt gaan, is dit het boek voor jou.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: veiligheid


Berichten: 704

Re: veiligheid

StrangeQuark schreef:Veiligheid in het laboratorium  

H. Kramers-Pals en D. van der Meulen

Bohn Stafleu van Loghum

ISBN 90 313 2959 2


offtopic: van die reeks heb ik nu praktische stralingshygiene :shock: erg duidelijk kan ik je zeggen :?:


Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: veiligheid

sdekivit schreef:
StrangeQuark schreef:
Veiligheid in het laboratorium  

H. Kramers-Pals en D. van der Meulen

Bohn Stafleu van Loghum

ISBN 90 313 2959 2
offtopic: van die reeks heb ik nu praktische stralingshygiene :shock: erg duidelijk kan ik je zeggen :?:
Zoals ik al zei, af en toe tot storends toe.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.


Reageer