Op zoek naar een streaming media speler (ofzo)

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Op zoek naar een streaming media speler (ofzo)

Misschien dat mensen hier een idee hebben.

Ik ben op zoek naar een apparaatje dat muziek en video van mijn computer kan afspelen over het netwerk. Dus, ik heb een mediaserver geinstalleerd op mijn pc. Wat ik wil is een klein doosje dat digitale films en mp3 van mijn pc kan afspelen.

Niet fancy dus. Klein, simpel, goedkoop.

Het idee is om dan een klein monitor te kopen, met wat speakertjes en dat te installeren in de keuken zodat ik naar muziek kan luisteren en tv kan kijken tijdens de afwas.

Iemand enig idee?

Berichten: 473

Re: Op zoek naar een streaming media speler (ofzo)

Zuiver voor muziek zou ik zeggen SONOS, is niet echt goedkoop te noemen maar speelt "de pannen van het dak" :)

Voor video weet ik het niet zo, niet echt film fan ;) maar... ... ... je kan misshien hier ideeën opdoen
Verborgen inhoud
en (misschien) ergens anders bestellen :) ](*,)

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Op zoek naar een streaming media speler (ofzo)

Het goedkoopste is om ergens een oude brakke pc/laptop vandaan te trekken. Je hebt in principe toch alleen maar een netwerkverbinding nodig.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Op zoek naar een streaming media speler (ofzo)

@WM, daar ben ik ook over aan het denken. Maar oude brakke laptoppen zijn oud en brak. En het kan eigenlijk iets te veel. Ik heb liever geen toetsenbord enzo.

Maar inderdaad, ik heb nog ergens een P4 met 1.6GHz laptop liggen waarop ik wel eens ubuntu kan installeren (ubuntu one?)

Aan de andere kant weet ik niet of die wel dvd kwaliteit video kan afspelen zonder schokken. Die streaming media spelers van mcs51mc kunnen misschien niet veel, maar ze kunnen wel 720p afspelen. Dat kan ik van een brakke laptop nog niet altijd zeggen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Op zoek naar een streaming media speler (ofzo)

Voor een paar honderd euro kun je tegenwoordig een touch screen met geintegreerde PC kopen. Bijv de Shuttle X50

http://www.shuttleshop.nl/ssconfig.php?sys...CFRgsDgoddxkhEQ

Of een IPad/tablet PC natuurlijk
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Op zoek naar een streaming media speler (ofzo)

Liever niet met geintegreerde monitor. Ik hou mijn producten graag modulair, als ik een nieuw scherm wil moet ik een geheel nieuwe computer kopen.

(in de keuken heb je nogal snel vette vingers)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Op zoek naar een streaming media speler (ofzo)

DePurpereWolf schreef:Liever niet met geintegreerde monitor. Ik hou mijn producten graag modulair, als ik een nieuw scherm wil moet ik een geheel nieuwe computer kopen.

(in de keuken heb je nogal snel vette vingers)


Maar een laptop wil je wel overwegen (zie vorig bericht)? Probeer daar eens een nieuw scherm op te zetten.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Op zoek naar een streaming media speler (ofzo)

DePurpereWolf schreef:Liever niet met geintegreerde monitor. Ik hou mijn producten graag modulair, als ik een nieuw scherm wil moet ik een geheel nieuwe computer kopen.

(in de keuken heb je nogal snel vette vingers)
Of een touch-scherm die niet geintegreerd is dan?

http://tweakers.net/pricewatch/cat/344/mon...UpGFkD95pZKsbUA

Ik heb er hier nog 2e hands tussen gevonden voor 200€

Op 1,6GHz kun je trouwens normaal gezien geen film kijken, tenzij je GPU specifieke functies ondersteunt of je een media accelerator hebt.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Op zoek naar een streaming media speler (ofzo)

ik heb twee brakke laptops, die kan ik altijd proberen, maar dat is inderdaad niet de oplossing.

Eigenlijk moet het gewoon een klein kastje zijn die ik achter een 15" scherm kan hangen met een controller input, liefst gewoon een afstandbediening.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Op zoek naar een streaming media speler (ofzo)

Je doel is toch bijv. een scherm aan de muur en daarrond enkele speakers. Volgens mij kan je het redelijk simpel oplossen met VLC.

Bekijk eens dit filmpje, het toont kort hoe je media van op je ene pc naar de andere kan streamen. Dit lijkt mij perfect voor jouw situatie behalve dan dat je nog steeds met een toetsenbord zit. Ikzelf kan je niet echt vertellen hoe je dit probleem het best kan oplossen, maar het is zeker mogelijk.

Ik denk aan het volgende: als je in bijv. universteitsgebouwen loopt zie je vaak gewoon computerschermen met muis en toetsenbord waar je je e-mail kan checken. Nergens is daar een vaste computer te bespeuren, dus doe je gewoon muis en toetsenbord weg past het perfect in jouw living ](*,) . Deze dingen draaien waarschijnlijk op een server maar hoe het precies werkt is me ook nog een raadsel.

Veel succes!
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Berichten: 473

Re: Op zoek naar een streaming media speler (ofzo)

Dit in combinatie met dit misschien??

Voor alle duidelijkheid, ik heb niets met die webwinkel te maken ](*,)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Op zoek naar een streaming media speler (ofzo)

Aan de andere kant weet ik niet of die wel dvd kwaliteit video kan afspelen zonder schokken. Die streaming media spelers van mcs51mc kunnen misschien niet veel, maar ze kunnen wel 720p afspelen. Dat kan ik van een brakke laptop nog niet altijd zeggen.
DePurpereWolf schreef:ik heb twee brakke laptops, die kan ik altijd proberen, maar dat is inderdaad niet de oplossing.

Eigenlijk moet het gewoon een klein kastje zijn die ik achter een 15" scherm kan hangen met een controller input, liefst gewoon een afstandbediening.
Voor DVD's op een 15"-schermpje heb je toch geen 720p nodig?
Op 1,6GHz kun je trouwens normaal gezien geen film kijken, tenzij je GPU specifieke functies ondersteunt of je een media accelerator hebt.
Hé? Ik heb dvd'tjes nog vlotjes weten spelen op Pentium III. Ik heb hier een bakje staan met 1,7GHz en een simpel graka'tje. Draait prima dvd's met Ubuntu.
Je doel is toch bijv. een scherm aan de muur en daarrond enkele speakers. Volgens mij kan je het redelijk simpel oplossen met VLC.
^ this. Kan ook met MPlayer, bijvoorbeeld. Dan heb je nog keuze of je een draadloze muis wil gebruiken, maar afstandsbedieninkje kan ook geen probleem zijn.

Ik zou zelf toch eerst eens kijken wat er met de laptop te doen valt. Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel geld je hieraan wil gaan hangen.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Op zoek naar een streaming media speler (ofzo)

Om hier op terug te komen. Ik ben inderdaad aan de laptop aan het werken, maar ik denk dat het ding niet meer levensvatbaar is. Mijn oogjes vallen voor kerst dus ook op een netbook. Ook makkelijk voor het reizen.

@ Yps. Het zal waarschijnlijk divx'jes af gaan spelen, streamend dus. Nu zijn die meestal niet 720P, maar je moet een limiet stellen natuurlijk en een beetje future proof zijn.

Netbooks hebben trouwens niet eens 720P scherm, de meeste niet althans.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Op zoek naar een streaming media speler (ofzo)

Netbooks hebben trouwens niet eens 720P scherm, de meeste niet althans.


Daarnaast hebben veel netbookjes niet de rekenkracht om 720p in full screen af te spelen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Op zoek naar een streaming media speler (ofzo)

Nee, maar als je 720p (of nog hogere resolutie) wil afspelen op een klein schermpje, moet je hardware nog altijd goed genoeg zijn om 720p af te spelen en te downscalen. Maar ik vroeg het eigenlijk alleen maar omdat je het zelf aanhaalde.

Reageer