Help ons met ons onderzoek voor profielwerkstuk!

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

Help ons met ons onderzoek voor profielwerkstuk!

Voor ons profielwerkstuk wilden wij graag de betrouwbaarheid van de chlamydia thuistesten onderzoeken. We wilden ons werkstuk een moderne draai geven door enquetes en polls op internet te zetten om naar ervaringen van mensen te vragen. (Een onderzoek in een laboratorium in niet haalbaar voor ons) Wij zouden het erg op prijs stellen als jullie deze enquete voor ons in zouden willen vullen! Het duurt enkele seconden en wij worden dan heel erg geholpen.

Alvast heel erg bedankt!

http://www.thesistools.com/web/index.php?id=154604&code=

Weet iemand misschien een goede plek waar wij deze enquete nog meer kunnen verspreiden?

Berichten: 771

Re: Help ons met ons onderzoek voor profielwerkstuk!

ik heb op vraag 2 nee geantwoord, en dan zit ik vast...

Ik moet een leeftijd opgeven, maar vermits ik nee heb geantwoord kan ik dat per definitie niet doen...

en uiteraard kan ik alle vragen na 2 ook niet beantwoorden...

Een raad: zorg ervoor dat je enquête beetje degelijk in elkaar zit, dat je zon dingen niet hebt

Ik durf met redelijk grote zekerheid zeggen dat de meeste mensen op vraag 2 nee zullen antwoorden, en dus met dit problemen komen te zitten

Je zou beter kunnen doorvragen van "waarom deed je geen test?" etc

want anders zal je bijzonder weinig informatie uit je enquête halen vermoed ik...

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Help ons met ons onderzoek voor profielwerkstuk!

Ik verplaats dit draadje naar het huiswerkforum, wellicht kunnen jullie daar nog wat tips krijgen over de aanpak van jullie PW. (Jullie enquête zal daardoor overigens niet minder in de aandacht komen.)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: Help ons met ons onderzoek voor profielwerkstuk!

Ik ben er ook even naar toe gesurft en het is inderdaad onmogelijk om verder te geraken dan vraag 2. En dat zal, zoals Tommeke aanhaalt, zo zijn voor de meeste respondenten. Je haalt deze vragenlijst best zo snel mogelijk offline zodat je ze kan aanpassen. De meeste mensen geven jou maar 1 kans als ze een vragenlijst invullen. Als het fout loopt, geven ze het op en ben je hun medewerking kwijt. Bovendien geeft het een niet representatief beeld van hoe jullie respondenten met deze topic omgaan. En met een niet-representatieve groep waarvan 100% aanvinkt dat hij/ zij al zo'n Chlamydia thuistest gebruikte (omdat alle niet-gebruikers niet eens de kans krijgen om de enquête door te sturen), ben je natuurlijk niets. Daaruit kan je geen conclusies trekken.

Je kan eventueel wel vermelden dat jouw doelgroep mensen zijn die al zo'n test hebben gebruikt. Maar dan heeft vraag 2 geen waarde en kan je niet meten hoeveel mensen zo'n test werkelijk al hebben gebruikt in het verleden. Dan krijg je enkel een beeld over mensen die bekend zijn met deze test.

Er wordt sowieso steeds geadviseerd om een vragenlijst eerst even te testen met een klein aantal mensen. Dat mogen gerust bekenden zijn van je, het gaat erom dat ze kunnen zeggen of er duidelijke tekorten zitten in de vragenlijst. De aangehaalde tekorten zouden ze zeker hebben opgemerkt. Als dat zo is, dan kan je jouw vragenlijst verbeteren en pas als ze volledig in orde is, zet je ze best online om het echte onderzoek te beginnen.

Het is natuurlijk de bedoeling dat jullie vooral iets leren uit dit ganse onderzoek. En daarvoor is het zeker nog niet te laat.

Veel succes verder! ](*,)

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Reageer