Nacht van de duisternis

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 28

Nacht van de duisternis

Ik ga naar de nacht van de duisternis op de grote markt van Aalst.

Ik heb me al aardig voorbereid.

Gaat er nog iemand naar de nacht van de duisternis ?

Gebruikersavatar
Berichten: 768

Re: Nacht van de duisternis

Wow, Aalst, ik woon in Nieuwerkerken ;) . Wat is dat die nacht van de duisternis en wanneer is dat?
Het Wetenschapsforum heeft ook een facebook pagina!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.361

Re: Nacht van de duisternis

Ik heb mijn eigen nacht van de duisternis beleefd in de jungle van Sumatra, waar na elf uur 's avonds geen electriciteit meer was, het nieuwe maan was en de sterren wél twinkelden. Na mijn kinderjaren heb ik nooit meer zo'n intense duisternis beleefd en heb ik nooit meer zo goed het uitspansel met alle sterren, de melkweg en noem maar op kunnen zien. Ook de nachtgeluiden dringen dan veel beter tot je door.

Dan merk je dat wij in de zogeheten beschaafde wereld toch veel missen.
Contra principia negantem disputari non potest.

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Nacht van de duisternis

In nederland heb je binnenkort de nacht van de nacht. Ik denk dat dat vergelijkbaar is?

http://www.laathetdonkerdonker.nl/
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Berichten: 28

Re: Nacht van de duisternis

ik heb dit gekopieerd van een site

Doof het licht en ga op ontdekking!

Op de Nacht van de Duisternis, ondertussen een Vlaamse klassieker, vragen Bond Beter Leefmilieu, vzw Preventie Lichthinder en VVS aan gemeenten om zoveel mogelijk lichten te doven en om een activiteit te organiseren. Met de Nacht willen we gemeenten ook aanmoedigen om in de toekomst meer structurele maatregelen te nemen om energie te besparen en lichthinder te beperken.

Donkere bos

Dit jaar staat de Nacht in het teken van de biodiversiteit. In het kader van het biodiversiteitsjaar vragen we extra aandacht voor de nadelige effecten van lichthinder en vervuiling op mens en natuur. Daarom wordt de Nacht samen georganiseerd met het laatste weekend van de Week van het Bos. Je kan dus als gemeente beide evenementen combineren.

Dit gebeurt wel in verschillende plaatsen

Reageer