Natuurlijke watervervuiling

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 71

Natuurlijke watervervuiling

Ik ben op dit moment bezig met een project over Water vervuiling,

Ik zit een beetje vast met het thema: natuurlijke water vervuiling,

Ik heb gevonden dat de natuur zelf ook verantwoordelijk is voor watervervuiling,

Ik heb al 2 oorzaken gevonden waarin dit gebeurd

Eurosie van de bodem, als de rotsen metalen bevatten

Vulkanische meren, hier komt veel fosfor vrij. en kan ervoor zorgen dat het zeer zuur word ( gezien op National geograpic afgelopen weekend)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van andere situaties waarin de natuur voor watervervuiling zorgt

(ik bedoel dat het water nietmeer zuiver is)

Groeten

Matthias

Berichten: 8

Re: Natuurlijke watervervuiling

Door kadavers dat in het water, liggen te rotten. zou je bijvoorbeeld besmettelijke virussen en bacteriën in het water kunnen krijgen.

Berichten: 17

Re: Natuurlijke watervervuiling

Deels natuurlijke vervuiling is zure regen. De zure regen wordt wel veroorzaakt door de uitstoot van de mensen, maar wij hebben niks te maken met het feit dat het regent.

Het is verder de vraag wat je difiniëert als vervuiling. Algen kunnen ervoor zorgen dat water niet meer drinkbaar is. Denk ook aan ziektes zoals botulisme.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Natuurlijke watervervuiling

Deels natuurlijke vervuiling is zure regen. De zure regen wordt wel veroorzaakt door de uitstoot van de mensen, maar wij hebben niks te maken met het feit dat het regent.
De natuur is wel verantwoordelijk voor vulkaan uitbarstingen, deze leiden tot zure regen.

Coriolis heeft ook gelijk met wat je bedoelt met zure regen. Zeewater is ook niet zuiver, maar gaat het om vervuiling? Als dit volgens jou wel het geval is kan je uitleggen hoe het komt dat de zeeën zout zijn.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 71

Re: Natuurlijke watervervuiling

Dit is zeker waar,

zijn er ook nog meer oorzaken waarop de natuur door haar acties de kwaliteit van water verminderd?

zoals bijvoorbeeld als in de algen en rottende resten die water van zeer slechte kwaliteit maakt.

bovendien bestaat ook een fenomeen dat een waterstroom dood is, geen leven meer mogelijk

weet iemand hiervan de mogelijke oorzaken?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Natuurlijke watervervuiling

google eens met arseen? In bijvoorbeeld Bangladesh een serieus probleem. Overigens, ook in de zeekleigebieden in Nederland (ook een zee-rivierdelta) worden aanvaardbare gehalten in het grondwater regelmatig (fors) overschreden.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer