Boldriehoeksmeetkunde

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer
Berichten: 3

Boldriehoeksmeetkunde

Dag collega's,

Ik vroeg mij af of je met behulp van de boldriehoeksmeting de afstand tussen de aarde en een planeet (vb. Jupiter) kan bepalen. Zo ja, kan iemand mij daarmee helpen, dat zou vriendelijk zijn.

thanxx!!

Berichten: 254

Re: Boldriehoeksmeetkunde

Maar de afstand is een rechte lijn.

Met boldriehoeksmeetkunde meet je de afstand over een bol. Ik bedoel: dan meet je de afstand langs een cirkelboog.

Ik zou niet weten hoe (en vooral waarom) je de afstand tussen Jupiter en de aarde zou willen meten langs een cirkelboog ofzo...

Berichten: 3

Re: Boldriehoeksmeetkunde

hey,

Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar een mooie toepassing van boldriehoeksmeetkunde in de ruimte. Dus met een hemelbol. Ik moet daar een project rond maken en ik heb geen idee wat de toepassingen zijn van boldriehoeksmeting in de ruimte. Daar heb ik dus hulp bij nodig.

Berichten: 1

Re: Boldriehoeksmeetkunde

Beste Jan,

heb je al praktische toepassing gevonden over boldriehoeksmeetkunde?

Groetjes,

Koen

Gebruikersavatar
Berichten: 4.320

Re: Boldriehoeksmeetkunde

jancoppaert schreef: za 16 okt 2010, 18:56
hey,

Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar een mooie toepassing van boldriehoeksmeetkunde in de ruimte. Dus met een hemelbol. Ik moet daar een project rond maken en ik heb geen idee wat de toepassingen zijn van boldriehoeksmeting in de ruimte. Daar heb ik dus hulp bij nodig.
De bolmetrie is een twee dimensionale meetkunde en kan dus nooit dienen voor wat je wilt.

Ben je niet in de war met bolcoordinaten?
In de wiskunde zijn er geen Koninklijke wegen Majesteit.

Reageer