Geld via post

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1.286

Geld via post

Bij aankopen doen is het raadzaam geld over te maken via een giro of bankrekening en niet via de post. Maar als men toch geld via de post stuurt, hoe kan men het beste, beter gezeg gewikkeld in... veilig verzenden?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Geld via post

Alleen papiergeld versturen. Geen muntjes! Die raak je kwijt als de enveloppe door de machine gaat.

Maar als je een product aankomt, kan deze ook onder rembours worden verzonden (je betaald aan de TPG bij ontvangst, die dan weer de verzender betaald). Kost vanzelfsprekend meer (13 euro), maar is wel het veiligst.

Als je geld in een gewone envelop verstuurd met een 39ct postzegel en deze raakt kwijt, is de TPG niet aansprakelijk te stellen voor het verloren geld. Bij handtekening ontvangst (kost zo'n 12 euro verzendkosten) Kun je maximaal 50 euro vergoeding krijgen bij verlies door de TPG.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 1.286

Re: Geld via post

Bart schreef:Alleen papiergeld versturen. Geen muntjes! Die raak je kwijt als de enveloppe door de machine gaat.

Maar als je een product aankomt, kan deze ook onder rembours worden verzonden (je betaald aan de TPG bij ontvangst, die dan weer de verzender betaald). Kost vanzelfsprekend meer (13 euro), maar is wel het veiligst.

Als je geld in een gewone envelop verstuurd met een 39ct postzegel en deze raakt kwijt, is de TPG niet aansprakelijk te stellen voor het verloren geld. Bij handtekening ontvangst (kost zo'n 12 euro verzendkosten)  Kun je maximaal 50 euro vergoeding krijgen bij verlies door de TPG.
Is dit binnen en/of buiten Nederland, maar binnen de EU?

Hoe zit dat met the USA!

Gebruikersavatar
Berichten: 238

Re: Geld via post

Ik zou sterk afraden om geld over de oceaan te sturen in een envelop. Je kan gewoon via de bank geld overschrijven naar buitenlandse rekeningen.
Peter van Gemert

2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Geld via post

Nog veiliger is via paypall of bidbay. Zo weet je zeker dat iets overkomt. Ebay betalingen worden niet voor niets 90% (schat ik) via paypall danwel bidpay gedaan.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Geld via post

Dat komt dat ook omdat Paypal een subdivisie is van ebay. Of wel onder hetzelfde bestuur.

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Geld via post

Over de oceaan weet ik het niet precies, maar er is laats een test gedaan door iemand. Waar uit kwam dat 92% van de enveloppen met briefjes van 50 (duidelijk zichtbaar) aankwam. Als het om grote bedragen gaat zou ik het zeker aangetekend versturen. Anders kan het denk ik het best in iets als een verjaardagskaar, omdat ze denk ik moeilijk alle enveloppen kunnen gaan open maken om misschien wat bij te verdienen.
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Geld via post

Ik ben zelf (zaterdag)postbode en het is niet aan te raden om munten in een envelopje te doen. Ten eerste is het zeer irritant voor de postbode, en ten tweede kan de envelop dan snel kapot gaan in de machines (zoals iemand al zei). Het is dan beter om er een briefje in te doen.

Bij grote bedragen zou ik het ook zo niet doen. De bestelling is nog altijd niet 100%, het kan gebeuren dat je brief zoekraakt of bij de buren wordt bezorgd ofzo. :shock:

Reageer